A Párizs-Strasbourg-Karlsruhe-München-Linz-Bécs-Budapest vonalon már meg is kezdődtek a pályaátépítési munkálatok, a francia oldalon 2007-re 300 kilométernyi szakasz már alkalmas lesz a szupergyors vonatok közlekedésére - nyilatkozta a napilapnak a Budapesten tartózkodó strasbourgi polgármester. Fabienne Kellerelmondta francia földön már csak száz kilométernyi szakaszt kell modernizálni, s "minden lehetséges erővel lobbizunk azért, hogy 2010-re az is elkészüljön".
|
Tekintse meg képeinket! |
Az Európai Bizottság a múlt héten döntött arról, hogy a Párizs-Budapest vasútvonal fejlesztése bekerül a gazdaságélénkítési céllal indítandó, nagyszabású uniós infrastrukturális beruházások közé. Ennek értelmében EU-s forrásokkal egészítik ki a jelenleg csupán nemzeti büdzsékből zajló fejlesztések finanszírozási bázisát. Az uniós hozzájárulás mértékéről egyelőre nem döntöttek.
Folyamatosan csökken a menetidő
A megvalósítás fokozatosan, több lépcsőben történik, s minden egyes szakasz felújítása rövidít valamennyit a menetidőn - írja a Világgazdaság. Jelenleg a pálya leglassúbb szakaszai általában a határok környékén találhatók: Strasbourg és Karlsruhe között, München és Linz között, valamint Bécs és Budapest között.
A beruházás kiemelt jelentőségű Strasbourg számára, hiszen az Európai Parlament plenáris üléseinek is helyet adó elzászi fővárosnak különösen fontos a jó közlekedési kapcsolat az újonnan csatlakozó EU-tagállamokkal - hangsúlyozta a Világgazdaságnak a polgármester. Arról nem is beszélve, hogy gazdaságilag is igen jelentős térségeket kapcsol össze a fejlesztés: a Párizs-Budapest vonal mentén kereken egytucatnyi nagyváros található, s annak közvetlen környezetében összesen 35 millió ember lakik - emlékeztet a napilap.
Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!