Eurodiszkóval hangolják a szlovákokat az unióra

euractiv.hu
2003.03.26. 08:44
A szlovák kormány két PR ügynökséget bízott meg az EU népszavazás kampányának megszervezésével. A hatóságok azt remélik, sikerül meggyőzni a polgárokat, akik - a görög nagykövet szerint - inkább horgászni mennének május 16-án és 17-én. A szlovákok május 16-án és 17-én járulnak az urnákhoz. Az ügynökségek 478 ezer eurót kaptak a feladat megoldására, s további 478 ezer eurót az unió működésének megismertetésére fordíthatnak majd. A kampány hivatalos jelmondata: "A választási lehetőség a kezünkben van".

A Pravda szlovák napilap információi szerint a fiatalokat eurodiszkók és koncertek szervezésével próbálják meggyőzni. A nekik szánt üzenet: "Jobb bent, mint kint". Az Európai Bizottság pozsonyi képviselői már januárban megkezdte saját promóciós kampányukat, amire Brüsszel 250 ezer eurót szánt. A szlovák kabinet döntését kemény kritikák előzték meg. A görög nagykövet Efsztatiosz Darasz szerint fenyeget az a veszély, hogy az emberek inkább horgászni mennek szavazás helyett. Ahhoz, hogy a népszavazás érvényes legyen, a szavazati joggal rendelkezők legalább felének le kell adnia voksát.