A futómű felrobbanása okozta a Concorde tragédiáját
A Concorde júliusi párizsi balesetét a futómű szétrobbanó gumiabroncsa, illetve annak következményei okozták - erősítették meg a korábbi feltételezést előzetes jelentésükben francia szakértők. A gép katasztrófájának okait kutató balesetvizsgáló csoport (BEA) szakértője már korábban jelezte, hogy a kifutópályán egy másik gépből származó negyven centiméteres fémlemezt találtak, amely a futómű felrobbanását okozhatta. A BEA vizsgálatai szerint a gumi széthasadását olyan gyorsan követték a katasztrofális következmények, hogy a gép pilótái nem voltak képesek a helyzet orvoslására. Röviddel az Air France gép felszállása után az irányítótoronyból jelezték, hogy lángok törnek ki a Concorde-ból. A földi irányítók a tragédia észlelése után azt tanácsolták a gépnek, hogy térjen vissza Roissy-ba, de a pilóták azt mondták, hogy a kényszerleszálláshoz már nincs idő. . Hét másodperccel később hangzott el a repülőről, hogy a kettes hajtómű leállt. Majd a pilóták jelezték, hogy Le Bourget repülőtere felé veszik az irányt. A kapcsolat ezt követően megszakadt. Az Air France francia légitársaság New York felé tartó szuperszonikus utasszállító gépe július 25-én zuhant le Párizs közelében. Az utasok és a személyzet, összesen 113-an vesztették életüket.