Van, aki forrón szereti Magyarországot

2004.05.24. 16:48
Hétfőtől kezdve vetítik az amerikai kábeltelevíziók a Tony Curtis-szel készült, Magyarországot népszerűsítő filmet. A 30 másodperces filmben Tony Curtis a Gerbeaud Kávéházban üldögél, csinos lányokkal körülvéve, közben pedig felvillannak Budapest jellegzetes színfoltjai és világhírű panorámája. Curtis egy csinos lány után pillantva idézi fel a világhírű film, a Van, aki forrón szereti (Some Like It Hot) címét, amely a reklámkampány vezető mondata is egyben.
A filmet két héten keresztül a The Next Hot Destination szlogennel vezetik be és sugározzák Észak-Amerikában, olyan népszerű csatornákon, mint a Travel Channel, a CNN, a CBNC és a Fox News. Tony Curtis személye sok vitát váltott ki magyar szakmai körökben, de a Magyar Turizmus Rt. vezetői úgy vélik, hogy mivel a Magyarországra látogató amerikaiak többsége 54 éven felüli - és ez a korosztály ugyanis évente 270 milliárd dollárt költ szabadidős utazásra -, nekik Curtis ismerős, kedvelik, és emlékeznek a Marylin Monroe-val és Jack Lemmonnal forgatott klasszikusukra.

"A city to visit, a city to live"

A gondosan kiválasztott tíz csatornán fő műsoridőben vetítik a klipet, amelynek költségét sikerült jó áron kialkudni: 35 millióba kerül a vetítés, amely azt próbálja az amerikaiak agyába belevésni, hogy "Budapest: a city to visit, a city to live", azaz Budapest az a város, ahová érdemes ellátogatni és ahol jó élni.

A kampánytól 8 százalékos forgalomnövekedést várnak és reménykednek benne - hangzott el a hétfői tájékoztatón - hogy sikerül behozni, majd lekörözni Prága népszerűségét. Jóllehet, ezután is valószínűleg "csomagban" utaznak majd Közép-Kelet-Európába az amerikaiak, csupán egy ország megtekintéséért kevesen vágnak neki Európának.

A televíziós kampányt nyomtatott hirdetések, hírlevelek, direct mail akciók kísérik. A Magyar Turizmus Rt. New York-i külképviseletének internetes honlapján, a gotohungary.com címen összeállítás jelenik meg, ahol letölthető lesz a reklámfilm. Az érdeklődők nemcsak a filmet tekinthetik meg, de megtalálják rajta a színész nyilatkozatait, a vele készült interjúkat és a forgatáson készült képeket. Elképzelhető, hogy később Ázsiában és Nagy-Britanniában is vetíteni fogják a félperces klipet.

Curtis ingyen vállalta

A Magyarországot reklámfilmekben népszerűsítő Tony Curtis nem kért pénzt a forgatásért, sőt, még budapesti repülőjegyét is maga fizette. Curtis a Magyar Turizmus Rt. októberi sajtótájékoztatóján elmondta, magyarországi gyökerei miatt vállalta a szereplést az országot népszerűsítő filmben, illetve azért, mert az Egyesült Államokban nem igazán ismerik Magyarországot. Bár gyermekkorában ő sem sokat tudott az országról, egyedül a Hertz szalámi neve csengett ismerősen. Curtis szerint egyedülálló érzés magyarnak lenni, a magyarokat kedves és barátságos embernek ismerte meg, a "magyar nők pedig gyönyörűek".