Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Reklámóriások egyesülése

2000.06.20. 21:35
Alig pár héttel a Young & Rubicam WPP által történt felvásárlása után a reklámipar újabb - és egyik legismertebb - cége, a Saatchi & Saatchi adja fel a függetlenségét. A ,,vevő" a párizsi Publicis. Bár már hetek óta dolgoznak a két cég vezetői az üzleteten, a hírt csak hétfőn jelentette be a Saatchi & Saatchi, ami rögtön 27%-os ugrást eredményezet a részvényeinek. A Publicis 1%-ot veszített a párizsi tőzsdén, mert az elmzők soknak tartják az 5 fontos részvényenkénti árat, amit felajánlott a Publicis. Ez az ár 19%-os prémiumot jelent a hétfői, és egy 51%-os prémiumot a pénteki záróárfolyamhoz képest.
A Saatchi több mint hétezer embert foglalkoztat a világ 92 országában. Az 1999-es bevételük 400,7 millió font, hasznuk 36,3 millió volt.

A Saatchi & Saatchi eddig a világ tizenkettedik ügynöksége volt, kliensei között olyan híres nevek szerepelnek, mint a Procter &Gamble, Toyota, Astra/Zeneca, Du Pont, Generall Mills, Hewlett Packard, Johnson & Johnson Pharmacia and Upjohn, Sony vagy a Visa

Sokan azt rebesgetik, hogy nem más, mint maga az egyik kliens (P&G) erőltette a cégfúziót. A P&G-nek ugyanis akkora reklámigényei vannak, amihez herkulesi eszközök kellenek, és csupán egy ügynökség nem elég. Éppen ezért már négy hivatalos P&G reklámügynökség van a világon (Saatchi & Saatchi, Grey Advertising, Leo Burnett és MacManus), de közöttük nem valósultak meg a négyes fúziós elképzelések.

Ennek ellenére a Leo Group és a MacManus már régóta közös cipőben jár, ugyanis a Bcom3 holding irányítja őket, amelyben a japán Dentso Groupnak is van 20%-os részesedése. A dolgok mégsem ilyen egyszerűek, mivel a Bcom3 anyavállalata a True North Communications, amelyet már 1998-ban megpróbált felvásárolni a Publicis, de a terv meghiúsult, mivel az igazgatók nem tudtak megegyezni, hogy ki legyen a vezérigazgató.

Ez igencsak rossz hír volt a Publicisnak, aki már régóta keresett egy észak-amerikai partnert. A Saatchi ebből a szempontból tökéletes, mert a forgalmának több mint a fele erről a kontinensről származik. Az új csoport bevételének 49%-a Európából jön, 38%-a Észak-Amerikából, míg a maradék 13% a világ többi részéről.

Más közös érdek is van a két médiacsoport között, mégpedig a L'Oréal, a Nestlé és a Renault, mivel ezek a cégek mind a két ügynökséggel dolgoztatnak.

Ha sikerül a fúzió, akkor a csoport a világ ötödik legnagyobb ügynöksége lesz, és egy veszélyes konkurense lesz a három nagy csoportnak, melyek a WPP, Omnicom és az Interpublic.

Néhány személyi változás is történni fog, de semmi drasztikus, hiszen barátságos felvásárlásról van szó (ne felejtsük el az 51%-os prémiumot). Bob Seelert, a Saatchi elnöke bekerül a Publicis felügyelő bizottságába (Supervisory Board), míg a jelenlegi igazgató, Kevin Roberts, amellett, hogy megtartják igazgatói posztján az igazgató tanács (Management Board) tagja lesz. Természetesen a Publicis vezérigazgatója, Maurice Levy fog az új csoport élén állni.