További Külföld cikkek
A Saatchi & Saatchi eddig a világ tizenkettedik ügynöksége volt, kliensei között olyan híres nevek szerepelnek, mint a Procter &Gamble, Toyota, Astra/Zeneca, Du Pont, Generall Mills, Hewlett Packard, Johnson & Johnson Pharmacia and Upjohn, Sony vagy a Visa
Sokan azt rebesgetik, hogy nem más, mint maga az egyik kliens (P&G) erőltette a cégfúziót. A P&G-nek ugyanis akkora reklámigényei vannak, amihez herkulesi eszközök kellenek, és csupán egy ügynökség nem elég. Éppen ezért már négy hivatalos P&G reklámügynökség van a világon (Saatchi & Saatchi, Grey Advertising, Leo Burnett és MacManus), de közöttük nem valósultak meg a négyes fúziós elképzelések.
Ennek ellenére a Leo Group és a MacManus már régóta közös cipőben jár, ugyanis a Bcom3 holding irányítja őket, amelyben a japán Dentso Groupnak is van 20%-os részesedése. A dolgok mégsem ilyen egyszerűek, mivel a Bcom3 anyavállalata a True North Communications, amelyet már 1998-ban megpróbált felvásárolni a Publicis, de a terv meghiúsult, mivel az igazgatók nem tudtak megegyezni, hogy ki legyen a vezérigazgató.
Ez igencsak rossz hír volt a Publicisnak, aki már régóta keresett egy észak-amerikai partnert. A Saatchi ebből a szempontból tökéletes, mert a forgalmának több mint a fele erről a kontinensről származik. Az új csoport bevételének 49%-a Európából jön, 38%-a Észak-Amerikából, míg a maradék 13% a világ többi részéről.
Más közös érdek is van a két médiacsoport között, mégpedig a L'Oréal, a Nestlé és a Renault, mivel ezek a cégek mind a két ügynökséggel dolgoztatnak.
Ha sikerül a fúzió, akkor a csoport a világ ötödik legnagyobb ügynöksége lesz, és egy veszélyes konkurense lesz a három nagy csoportnak, melyek a WPP, Omnicom és az Interpublic.
Néhány személyi változás is történni fog, de semmi drasztikus, hiszen barátságos felvásárlásról van szó (ne felejtsük el az 51%-os prémiumot). Bob Seelert, a Saatchi elnöke bekerül a Publicis felügyelő bizottságába (Supervisory Board), míg a jelenlegi igazgató, Kevin Roberts, amellett, hogy megtartják igazgatói posztján az igazgató tanács (Management Board) tagja lesz. Természetesen a Publicis vezérigazgatója, Maurice Levy fog az új csoport élén állni.