Judit
2 °C
7 °C

Világbirodalmat épít a francia Renault

2000.04.25. 11:36
A világ második legnagyobb teherautó-gyártója alakulhat meg azáltal, hogy a svéd Volvo megvásárolja a Renault francia autógyár teherautó-részlegét - adta hírül a Bloomberg hírügynökség. A francia vállalat ugyanakkor megszerezte a dél-koreai Samsung Motors-t is.

A Volvo annak fejében, hogy megvásárolja a Renault V.I./Mack divíziót, 15 százalékos tulajdoni részesedést ad át a Renault anyavállalatnak, amely így a svéd cég legnagyobb részvényese lesz. A Renault a svéd vállalat további öt százalékának megszerzésére is opciót kap.

A Volvo személyautó-részlegét tavaly vásárolta meg a Ford amerikai mamutvállalat. A Renault V.I. (Véhicules Industrielles) a világ negyedik legnagyobb teherautógyártója. A Mack pedig a francia cég amerikai leányvállalata. A Volvo a Le Monde szerint szerint 1,6 milliárd eurót fizet a francia cégért, amellyel együtt második helyezettek lennének a német Mercedes mögött.

A Renault-t és a Volvót tíz éve stratégiai szövetség köti össze, amely kisebbségi kereszttulajdonlásban is kifejezést kapott 1991-ben. Szó volt egyesülésről is, de a Volvo részvényesei 1993-ban leszavazták a tervet.

A Volvo a szintén svéd Scania teherautógyár megszerzésére próbálkozott az utóbbi hónapokban, de törekvése megbukott az EU versenyfelügyeletének ellenállásán. A Scania így a német Volkswagené lett március végén.

Ugyancsak a Renault-t érintő hír, hogy a dél-koreai Samsung Motors Co. autógyár tizenhat hitelezője beleegyezett, hogy a vállalatot átvegye a francia autógyár. A dél-koreai hitelezők elfogadták a 620 milliárd vonos (1108,7 von/dollár) vételárat, amelyért a Renault 70,1 százalékot szerez a Samsung Grouphoz tartozó autógyárban - adta hírül az MTI.

Az ügylet révén a Renault az első külföldi gyártulajdonos a dél-koreai járműiparban, amelyen korábban három nagy hazai cég, a Hyundai, a Kia és a Daewoo uralkodott. A Samsung Motors évente 240 ezer autót gyárt és műszaki szövetségben van a japán Nissan Motors Co.-val, amelyben ugyancsak a Renault a főrészvényes.

Az egykori három nagy dél-koreai gyártó közül már csak a Hyundai marad várhatóan hosszabb távon is önálló. A Hyundai tavaly megvette a csődbe került Kia Motorst, és ezzel megszerezte a helyi piac 75 százalékát.

A Le Monde és a Bloomberg szerint azáltal, hogy a Renault nemrégiben megszerezte a japán Nissan, a román Dacia és a koreai Samsung autógyárakat, elsősorban a személygépkocsik gyártására kíván koncentrálni a jövőben. A Volvo viszont - miután eladta autógyártó részlegét - kiváló partnere lehet a franciáknak arra, hogy a kevésbé nyereséges teherautógyártást felfuttassa, és profitábilissá tegye.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?