Képregénnyel reklámozzák az operát
Az olaszországi Modena város operaháza képregénnyel reklámozza darabjait, hogy így csábítsa be a fiatalokat.
A Luciano Pavarottiról elkeresztelt operaház arról vált ismertté, hogy minden évben másként igyekszik előadásaira csalogatni a legfiatalabb nézőket. Az idén a tizen- és huszonévesek kedvenc műfajára esett a választás: képregény segítségével próbálják felkelteni érdeklődésüket az opera iránt.
A feladat nem bizonyul könnyűnek, a színház ugyanis csütörtökön Giuseppe Verdi Macbeth című négy felvonásos operájával nyitja meg tavaszi idényét. Ezzel egy időben már mind az operaszínházban, mind a modenai és bolognai könyvesboltokban kapható a Macbeth képregényben, és a többi előadást is képregény reklámozza majd. A színház a legismertebb olasz rajzolókat kérte fel együttműködésre. Feltételt is szabott: a képregényeknek hűen kell követniük az operák librettójának szövegét.
"Érdekes a modern rajzokon az 1847-es Verdi-opera nyelvezetét olvasni" - vélekedett a Corriere della Sera című napilap, amely emlékeztetett arra, hogy az 1800-as évek közepétől egészen 1976-ig az olaszok azokról a képecskékről ismerték meg az operák történeteit, amelyeket a német természettudós, Justus von Liebig alapította cég termékeivel kaptak ajándékba. Nemzedékek tanulták meg így a Rigoletto szereplőinek nevét - jegyezte meg a lap.