A Universal Music alá kerül az EMI lemezkiadó üzletága

2011.11.11. 21:24
A Universal Music Group veszi át az EMI brit zeneipari cég hanglemezkiadó üzletágát – közölte pénteken az eladó amerikai Citigroup és a vásárló, a francia Vivendi csoport, a Universal tulajdonosa.

A Vivendi 1,2 milliárd fontot fizet az EMI új lemezeket készítő és kiadó részlegéért, amely egyebek között a Blue Note és a Virgin Records kiadókat egyesíti, és mások mellett - a Blue Note-on keresztül – Norah Jones és – a Parlophone kiadó révén – a Coldplay lemezeit gondozza.

Az EMI másik része, a nagyjából 1,3 millió zeneszám jogaival rendelkező zeneműkiadói részleg értékesítéséről még tárgyalnak, az érdekeltség várhatóan egy konzorciumhoz kerül, amelyet a Sony Music vezet. 
Az EMI a négy legnagyobb globális zenekiadó vállalkozás – az úgynevezett big four – közül a legkisebb, a piacvezető Universal, a Sony és a Warner Music Group után. A cég teljesítménye az internet hatására átalakult zeneiparban egyre romlott az utóbbi években, ráadásul olyan szupersztárok is otthagyták, mint például a Rolling Stones és Paul McCartney.

Az utat vesztett céget végül a Terra Firma befektetési társaság vásárolta meg 4,2 milliárd fontért, de nem tudta talpra állítani, és az projekt finanszírozására felvett hitelt sem tudta törleszteni. Az EMI így 2011 elején a hitelezőhöz, Citigrouphoz került, amely azóta szakmai befektetőt keresett a saját tevékenységi körétől igen távol eső területen működő cégre.

Többen üdvözölték a tulajdonosváltást, például Mick Jagger – aki a Rolling Stones tagjaként 2008-ban távozott a cégtől – a tulajdonosváltást kommentálva megjegyezte, hogy az EMI-t "végre ismét olyan emberek irányítják majd, akiknek a vérében van a zene."