A festmény egy vagyonos özvegy hagyatékából került a szervezethez. Az asszony férje ingatlanfejlesztő volt, de emellett ismert műgyűjtőként is tevékenykedett, aki elsősorban a holland és flamand alkotások iránt érdeklődött. A festmény jelenleg a délnyugat-angliai Buckland Abbeynek, a 16. században élt angol tengerész, Sir Francis Drake egykori otthonának a falát díszíti.
A portréról, amely fehér tollal díszített kalapban örökíti meg a festőt, sokáig azt hitték, hogy Rembrandt (1606-1669) egyik tanítványának a műve, és úgy értékelték, mint a 17. századi holland mester "stílusában" készült alkotást. A National Trust szerint azonban a világ vezető Rembrandt-szakértőjének számító Ernst van de Wetering által vezetett vizsgálatból kiderült, hogy a festmény Rembrandt saját kezű munkája.
Van de Wetering szerint a kutatók 1968-ban arra a megállapításra jutottak, hogy az alkotás - amelyen Rembrandt aláírása szerepel és 1635-ben készült, amikor a művész 29 esztendős volt - valószínűleg egyik tanítványának munkája. "Az elmúlt 45 évben azonban rengeteg információt gyűjtöttünk össze Rembrandt önarcképeiről és stílusának alakulásáról" - hangsúlyozta a szakember. Mint hozzátette: a durva ecsetvonásokat és festészeti technikát Rembrandt korai éveinek más alkotásain is megfigyelték.
A festmény értékét húszmillió fontra (7,2 milliárd forint) becsülik, ám a szervezetnek nem áll jogában eladni az alkotást. A National Trust szerint a mű a következő nyolc hónapot is a Buckland Abbeyben tölti, mielőtt elküldik, hogy további - röntgensugaras, infravörös- és a festékpigmentekre irányuló - vizsgálatoknak vessék alá.