Székelyzászlós adás miatt büntettek román tévécsatornát

2013.03.24. 16:51

A romániai Országos Audiovizuális Tanács (CNA) büntetése nyomán az Antena 3 hírtelevíziónak háromszor kell főműsoridőben tájékoztatnia nézőit arról, hogy egy, a székelyzászló-ügyről szóló adásában nem tartotta be a jóhiszemű, kiegyensúlyozott tájékoztatásra vonatkozó törvényi előírásokat, és egyik meghívottja gyalázkodó hangnemet használt.

A Kovászna Megyei Tanács vasárnap kiadott közleményében emlékeztetett: az Antena 3 hírtelevízió január 29-i adásában azt állította, Kovászna megye önkormányzatának honlapja nem érhető el román nyelven. Ennek alátámasztására a honlapnak egy olyan képét mutatták be, amelyen előzőleg letakarták a román nyelvű oldalra vezető RO feliratot. A műsor egyik meghívottja ugyanakkor gyalázkodó hangnemben bírálta Tamás Sándort, a székelyföldi megye önkormányzatának elnökét.

A médiahatóság a bukaresti ActiveWatch sajtófigyelő ügynökség panasza nyomán vizsgálta meg a kifogásolt adást és hozott március 19-én elmarasztaló ítéletet az Antena 3 televízió ellen. 
Tamás Sándor, a Kovászna megyei önkormányzat elnöke üdvözölte a CNA határozatát. Megállapította, a televízió a félretájékoztatással magyarellenes indulatokat szított. Az önkormányzati vezető szerint az Antena 3 az elmúlt hetekben, hónapokban gyakran sugárzott olyan műsorokat, amelyekben az erdélyi magyar közösséget támadta.

A médiahatóság által kiszabott nyilvános megrovást 15 napon belül bíróságon támadhatja meg a televízió.



  • Hírek
  • Hírek