Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMCsányi Sándor a Thália művészeti vezetője
Litkai Gergely az évad végével leköszön a Thália Kabaré művészeti vezetéséről, a feladatköreit a továbbiakban Csányi Sándor általános művészeti vezetőként látja el. Litkai Gergely azonban nem hagyja el teljesen a Tháliát: az általa életre hívott Független Thália Projektnek továbbra is aktív szervezője marad. A 2013/2014-es évad tervét Bereményi Géza ügyvezető igazgatóval együttműködve már az új művészeti vezető állította össze.
Csányi szeretné a század eleji színházak hangulatát visszahozni a Nagymező utcába, klasszikus darabok, klasszikus díszlettel, korabeli jelmezekkel. Az új évadban Marc Camoletti Boeing, Boeing-je nyitja a sort Réthly Attila rendezésében, ami a legtöbbet játszott francia vígjáték. Ezt követi Robert Dubac A férfiagy című darabja, melynek rendezője Szirtes Tamás, szereplője pedig Csányi Sándor. Az előadás a stand up és a monodráma tulajdonságait egyesíti, de tartalmasabb, mint egy stand up és szórakoztatóbb, mint egy monodráma.
Ezután Ivan Kušan a Balkán kobra című előadása következik Tasnádi István átiratában, amit Rusznyák Gábor rendez, és ami Kusturica világát hozza a Nagymező utcába. Ezt az Éden földön követi, a magyar Maugli története a Gymes zenéjével, Bozsik Yvette rendezésében. Az évad két utolsó bemutatója a Kincsem, avagy a csodakanca Bereményi Géza tollából (XIX: századi szerelmi háromszög a hazai versenylósport fénykorából) és végül Béres Attila rendezésében Molnár Ferenc Liliomja zárja a sort.
Fontos változás az új évadban, hogy A tanú című darabba beáll Szabó Győző és Pindroch Csaba, akik ezentúl Molnár Piroskával és Mohai Tamással együtt, a Thália Színház művészeinek körét bővítik.