Újra megpróbálják bepréselni a Munkácsy-festményt a múzeumba
További Kultúr cikkek
- A Donald Trump elleni merénylet a legnagyobb sztárokat sem hagyta hidegen
- Milliók követik, súlyos betegséggel küzd, most mégis Budapestre látogat
- A véradás népszerűsítéséért készített klipet a Magyar Nemzeti Táncegyüttes
- Különleges fellépők érkeznek a harmincéves Sziget színpadára
- Hundred Sins nem nyugodott meg a telexes incidens után, egy kérdést is feltett
"A debreceni Déri Múzeumban található Munkácsy-trilógia szombaton a Múzeumok éjszakájára kiegészül a festő Siratóasszonyok a keresztfánál című nagyméretű alkotásával. Az 1895-ben befejezett festményt a mai szlovákiai Terebesen található Andrássy-kápolna számára készítette Munkácsy Mihály, és elsőként 2011-ben láthatta a hazai közönség" -mondta Angi János, a Déri Múzeum igazgatója a programok keddi sajtótájékoztatóján az MTI beszámolója szerint.
A hírügynökség tudósításából az viszont kimaradt, hogy tavaly augusztusban ezt a képet egyszer már megpróbálták kiállítani Debrecenben, de nem hatalmas mérete miatt nem fért el a lépcsőfordulóban, ezért visszautaztatták Budapestre, a Magyar Nemzeti Galériába.
A szállító cég és a múzeum munkatársai a helyszínen szembesültek azzal, hogy mintegy 2 centiméteres eltérés van az álaluk ismert adatokhoz képest. A felmerült megoldási lehetőségeket el kellett vetniük a szakembereknek, mert a feljárat fölötti díszkeretet sérülés nélkül nem lehetett volna eltávolítani, az ablakok méretei miatt az sem volt kivitelezhető, hogy a Kupolateremhez vezető lépcsővel szembeni ablakon emeljék be a képet, a vászon feszítőkeretről történő eltávolítását a restaurátor nem támogatta. Hogy az idén hogy kívánják kiállítani a festményt, arról nem szólnak a hírek.
A debreceni múzumnak nincs szerencséje Munkácsyval, ahogy azt márciusban megírtuk, megsérült a Munkácsy-trilógia két darabja, az Ecce homo és a Golgota szállítás közben. A két festményen a Debrecen-Pécs-Bécs kiállítás sorozat végén, továbbá kéthónapos ládában tárolás után súlyos sérüléseket talált a restaurátor. Az ügyben ellentmondásos nyilatkozatok jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy mikor és mennyire sérült meg a két festmény, illetve milyen mértékben sikerült a helyreállítás.