Gyerekeknek árult horrorkifestőt a Tesco

2013.07.06. 12:38

Levette honlapjáról a véres jeleneteket ábrázoló kifestőkönyvet a Tesco. A "Colour Me Good Arrggghhhh!!" című füzetecskét a brit multi az öt és nyolc év közötti gyerekeknek ajánlva árulta a weboldalán.

CMGArrgghh01
Fotó: Tesco

A tizenhat oldalas színező borítóján a sikító Janet Leigh látható Alfred Hitchcock Psycho című filmjének híres zuhanyzós jelenetéből. A vékony kötet lapjain pedig olyan kultikus horrorfilmek legemlékezetesebb momentumai láthatóak, mint például a Bárányok hallgatnak, a Rémálom az Elm utcában, a Ragyogás, a Mechanikus narancs, a Cápa és a Végzetes vonzerő.

A Tesco beismerte, hogy a könyvet valóban rossz életkori kategóriába sorolták, de a felelősséget a külső értékesítőre igyekeztek hárítani. A szóvivő azt mondta, hogy nagyon világos irányelveik vannak az online besorolásra vonatkozóan, és nagyon sajnálják, hogy ez alkalommal nem követték azokat. "Természetesen amint felmerült a probléma, igyekeztünk az érintett árukat minél hamarabb a megfelelő információkkal ellátni" – tette hozzá.

Az értékesítő a Prezzybox nevű, ajándéktárgyakra szakosodott online kiskereskedés volt, amely állítása szerint az ilyen típusú tartalmakat általában a "tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott"-kategóriába sorolja. A cég ügyvezető igazgatója, Zak Edwards azt is elmondta, hogy a kifestő két-három hónapon keresztül szerepelt a gyerekeknek szánt könyvek között a Tesco oldalán, mígnem fény derült az "adminisztrációs hibára". Állítólag egy idős úrnak szúrt szemet a különös kötet, amikor a hétéves unokájának szeretett volna venni valamit. "Nagyon szerencsétlen hibát vétettünk" – ismerte be Edwards.

A kiadó, az I Love Mel azzal védekezett, hogy ők kimondottan felnőtt vásárlóknak szánták a kifestőt. "A termékeimet a popkultúra inspirálja és játékos felnőtteknek szólnak. Egyáltalán nem gyerekeknek. Butikokban és könyvesboltokban árulják őket felnőtt vásárlóknak" – nyilatkozta a kifestőt rajzoló Mel Elliott, aki állítólag nem is tudott róla, hogy a könyv raktára a Tesco honlapján keresztül értékesíti a művét.