A gyűlölködő kortárs művészvilág megcsinál engem
![D CIM20131018008](http://kep.index.hu/1/0/651/6515/65159/6515994_bb8ed55d6713df6f73cd7dd4d670f526_wm.jpg)
További Kultúr cikkek
-
A Donald Trump elleni merénylet a legnagyobb sztárokat sem hagyta hidegen
- Milliók követik, súlyos betegséggel küzd, most mégis Budapestre látogat
- A véradás népszerűsítéséért készített klipet a Magyar Nemzeti Táncegyüttes
- Különleges fellépők érkeznek a harmincéves Sziget színpadára
- Hundred Sins nem nyugodott meg a telexes incidens után, egy kérdést is feltett
A Heti Válasznak adott interjújában Párkányi elmondja, hogy a szerződése egyik pontja tartalmazta azt a kitételt, hogy a mű felállításáig nem ad interjút, ezt ő kérte direkt a megrendelőtől, máskülönben a szobor nem készült volna el. A szobor körüli helyzet szerinte a
balliberális bizniszpolitikusok, művészkörök és médiaholdudvaruk aknamunkájának következménye,
akik a szobrász szerint azt teszik, amit a választási vereség után ígértek, azaz mindent támadnak, amit a kormány tervez. Párkányi elmondta, hogy a szoborról érdeklődő újságíróknak ugyan kinyomta a hívásait, de utána elnézést kért és elhívta őket az avatásra.
A német megszállás emlékművének nem volt avatása.
Párkányi szerint a rendszerváltás óta a művészet balliberális irányítói a megmondók az országban, és úgy érzi, hogy az ő ügye csak egy homokszem a gépezetben. A szobrász azt ígéri, hogy az emlékmű felállítása után készít egy tanulmányt erről a szűk társaságról, hogy a helyzet még érthetőbb legyen.
Párkányi szerint egykori mestere, az emlékművet nyilvánosan kritizáló Jovánovics György
egyműves alkotó (…), ahogy a szobrászathoz, úgy a kategóriagyártáshoz sem ért.
Amikor szembesítik a szobrászt azzal, hogy Jovánovics György a bécsi neobarokk és a szocreál giccs elegyének nevezte az emlékművet, Párkányi kifejti, hogy
Az a kör, amelyikhez ő tartozik, létrehozta a „balliberális giccset”: munkáikban az általuk elképzelt szebb jövő jegyében rendszeresen aberrációt, prostituáltakat, egymással üzekedő férfiakat mutatnak be. Emellett ”lazításként” magyar-, és/vagy kereszténygyalázó munkákat hoznak létre.
Jovánovics György tervezte többek között a 301-es parcella emlékművét.
Párkányi ugyan saját bevallása szerint nem szereti magyarázni a szobrait, de a Heti Válasznak elmondta, hogy Gábriel arkangyalt a Hősök terén látható szobor alapján formázta meg, mint az államiság megtestesítőjét, aminek a kezéből kihulló országalma az áldozatokat szimbolizálja. A szoboregyüttesen szereplő birodalmi sas pedig nem birodalmi sas, ugyanis Párkányi nem akart egy népet megbélyegezni és nem a német címerállatot vette mintának.
![A német megszállás emlékműve](https://kep.cdn.index.hu/1/0/651/6515/65159/6515966_f16a1e1c3587c24978c58626f86c25e7_wm.jpg)
A szobrász azt is elmondja, hogy az eredeti tervek szerint az emlékmű jobb és bal oldalaira jobb- és baloldali áldozatok neveit tervezték vésni, de az ötletet elvetették.
Párkányi úgy érzi, hogy az egész botrány jót tett a személyének, ugyanis szerinte a mai világban sikerhez botrány és balhé kell.
Ezt a rendszert a gyűlölködő kortárs művészvilág alakította ki – és ők most szépen megcsinálnak engem.