Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMReklámon borultak ki a britek
Az egyik legkedveltebb történet az első világháborúból, amikor 1914. Karácsonyán a szembenálló angol és német katonák tűzszünetet tartottak: kimásztak a lövészárkokból, és a harcmező közepén beszélgettek egymással, ajándékokat cseréltek (erről legutóbb 2005-ben készült film). Most a Sainsbury's brit élelmiszer-áruházlánc elevenítette fel a történetet és készített reklámot, amiben a karácsony szeretetére és persze az ajándékvásárlásra hívják fel a figyelmet.
Csak hogy a brit reklámfelügyelethez már 240 panasz érkezett a reklám miatt, a legtöbben azt tartják felháborítónak, hogy az áruház saját céljaira használja fel a világháborút, és egy kilúgozott, megszépített arcát mutatja be. Ally Fogg író azt a kérdést tette fel: „Örülnénk-e egy karácsonyi hirdetésnek jövőre, amely egy megható kis jelenetet ábrázolna arról, ahogy egy zsidó kisfiú ajándékot cserél egy rokkant kisfiúval Auschwitzban, a gázkamrákba menet?”
A reklámfelügyelet fontolgatja a vizsgálatot, de a botrány egyelőre a Sainsbury's-nek kedvez, mert a videó már 11 milliós nézettségnél kár a Youtube-on. És akkor most jöjjön a felháborítónak tartott reklám: