Magyar boros címke kapta a dizájn Oscarját
45 ország 8600 alkotása közül a budapesti Graphasel Design Studio munkája nyerte el a dizájn Oscarjának számító egyik Red Dot-díjat idén. A Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára terveztek egy címkecsaládot, ami a csomagolás kategóriában kapta meg a 24 fős nemzetközi zsűri elismerését.
A különleges címkék a mátrai borvidék sajátságos természeti adottságait sűrítik egy absztrakt szimbólumrendszerbe. A borvidék jellegzetes természeti kincsei és jelenségei közül kiragadott formák adták a grafikák alapját, amelyek illeszkednek az adott bor sajátos íz- és illatvilágához.
„Célunk az volt, hogy a borosüvegen található címke már önmagában is azt üzenje, hogy ez a termék kívül-belül minőséget képvisel, mégis mindenki számára elérhető. Ezt jól példázza, hogy mára ezek a borok ugyanúgy megtalálhatóak a hipermarketekben, borbárokban, mint a zenei fesztiválokon. A tervezés folyamán fontos szempont volt, hogy az új brand egységes márkaképet mutasson és egyben tükrözze a borászat filozófiáját és értékeit, így a tájegység sajátos-ságai is visszaköszönnek a csomagoláson” – mondta Misztarka Eszter, a címkecsalád tervezője.
A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja. A sokezer pályázó között a világ legnagyobb vállalatai is megtalálhatóak, a korábbi években olyanok kapták meg a díjat, mint az Apple, a BMW, a Philips vagy a magyar fejlesztésű Teqball. Korábban a Zeneakadémia arculata is nyert Red Dotot, ahogy több másik magyar munka is.