Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEgy magyar perli a Marvelt a Linda zenéje miatt
A TMZ híre szerint egy Kriskó Zoltán nevű magyar férfi egyszerre perel több olyan médiaórást, mint a Marvel, a Disney, a FOX, az Apple és az Amazon, amiért 1992-től jogtalanul használták fel a Linda című magyar sorozat zenéjét a kilencvenes években futott X-Men rajzfilmsorozathoz.
A Linda főcímdalát a zeneszerzőként és fogorvosként egyaránt jegyzett Vukán György szerezte, akinek hagyatékát a TMZ cikke szerint a zongoraművész 2013-as halála után Kriskó kezeli. A férfi azt állítja, csak 2017-ben jutott el hozzá az X-Men rajzfilm főcímzenéje, ami vitathatatlanul hasonlít a Lindáéra, ezért most visszamenőleg szeretne részesülni a rajzfilmsorozat bevételeiből.
A Görbe Nórával forgott legendás magyar sorozat 1983 és 1991 között futott, az X-Men-képregények alapján készült rajzfilm (eredeti címén: X-Men: The Animated Series) pedig öt évadot élt meg 1992 és 1997 között. Vagyis a Linda és Vukán hozzá írt főcímdala mindenképpen korábban készült, mint Shuki Levy és Ron Wasserman plágiummal vádolt szerzeménye.
A TMZ szerint Kriskó azzal érvel, hogy a népszerűsége miatt a Lindát külföldön is ismerhették, így a főcímdala a vasfüggönyön túlra (akár Amerikába) is eljuthatott.
A Linda főcímdalát itt lehet meghallgatni:
Az X-Men főcímdalát pedig itt:
Vukán György nevét egyébként a Szomszédok tette a leginkább ismertté, miután az ő zongoraszólóival adta elő a Magyar Állami Operaház zenekara a Hidas Frigyes által szerzett főcímzenét. Amikor a Linda főcímzenéje néhány éve lemezen is megjelent, az Index is megírta, hogy Vukán a filmzene komponálásakor követte a nyugaton divatos, hetvenes évekre jellemző krimi funk és jazz stílust, ami hazánkban nem volt jellemző, főleg nem nagyzenekari kísérettel.
A két főcímzene hasonlósága egyébként nem ismeretlen, erről szól többek között ez a 2014-es blogbejegyzés is.