Beszédes statisztikákat tett közé a San Diegó-i Állami Egyetem, melynek van egy a nők televíziós és filmes munkáit és helyzetét elemző központja. Az intézet felmérései szerint
folyamatosan növekszik a női munkavállalók aránya a filmes és televíziós szektorban, ám ez még mindig elenyésző a szakma egészét tekintve.
2018-ban négy százalék, 2019-ben tizenkettő, tavaly pedig már tizenhat százalék volt az arány.
Az egyetem külön vizsgálta, vizsgálja a női rendezők, producerek, forgatókönyvírók szerepét, befolyását, illetve a szakmára gyakorolt hatását. Többek között olyan megállapításokra jutott az intézmény elemző központja, hogy az úgynevezett otthon nézett filmek (Watched at Home Top 20 Chart) kevesebb mint tíz százalékát rendezte nő, a legnagyobb bevételű filmekét tizenhat.
A nők aránya általában tíz százalék feletti és harminc százalék alatti, ezt erősíti az is, hogy az oktatási intézmény felmérése szerint a száz legnagyobb bevételű film producereinek huszonnyolc, míg az executive producereinek huszonegy százaléka volt nő.
A filmes és televíziós szakmáról elmondható, hogy abban a nők jobban szeretnek nőkkel dolgozni, legalábbis ezt állapította meg a kaliforniai intézmény.
Azokban a filmekben, melyeknek női rendezője volt, nagyobb arányban dolgoztak női vágók, operatőrök, forgatókönyvírók, díszlettervezők és sok egyéb, a filmkészítéshez nélkülözhetetlen szakma képviselői.