Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Kultúr cikkek
- Egyre nagyobb az őrület, már 300 ezer nézőnél jár a Futni mentem
- Meghalt a Benjamin közlegény és A királyné nyakéke rendezője
- A lányt elsiratták, pedig meg sem halt
- Egy forradalmár felesége lerántja a leplet a magyar történelem eddig félreismert évtizedeiről
- A Transparency Internationalhez fordulnak az egyik legnagyobb magyar botrány ügyében
Meglepő vagy sem, de a közösségi média (Instagram, TikTok, Twitter) hatása talán még inkább felértékelődött az elmúlt évben. Elég egyetlen pozitív – vagy éppenséggel negatív – hangvételű posztot vagy videót lőni cuki ruciról vagy alakformáló naciról, a világháló szó szerint felrobban. A TikTok marketingereje akkora, mint talán egyetlen alkalmazásé sem. Nemcsak egy fülbemászó zene vagy mutatós influencer, hanem egy-egy, az alkalmazáson mutogatott divatáru is pillanatok alatt meghódítja a világhálót (a ruhagyártó cég legnagyobb örömére).
A férfiak is rákaptak a cicanadrágra
A legújabb TikTok-sláger nem más, mint az Amazon leggings néven elhíresült, magasított derekú jóganadrág, amely ruhadarabra több mint háromszázmillióan kerestek rá az alkalmazásban. A Seamus leggings azonnal az Amazon eladási listájának élére tört, harmincezer ötcsillagos értékelést bezsebelve. De miért ilyen kelendő az átlagosnak tűnő cicanadrág?
Nos, a különleges anyagnak és szabásvonalnak hála, a nadrág „megemeli” az ember fenekét, vagy legalábbis úgy tűnik, mintha Beyoncé-hátsója lenne annak, aki viseli. Nagyobb popsit ugyan nem varázsol, de az optikai illúzióval játszik, így eltünteti a narancsbőrt is. A párjukat meglepni kívánó hölgyek kedvence, de a videókat nézve egyre több pasi próbálja fel a barátnője leggingsét a formás férfi fenék érdekében… Sok híresség, közük Lizzo is kipróbálta már a varázsnadrágot.
Szép, szép, csak nem mindenkin
A 2020-as év legbotrányosabb ruhája közel sem olyan ijesztő, mint azt az ember gondolná: épp ellenkezőleg. Egy tündérmesébe illő ruháról van szó, amelynek sikersztorija Hamupipőke történetével vetekszik. A koszovói tervező, Lirika Matoshi epres tüllruhája, ismertebb nevén az a bizonyos strawberry dress már 2019-ben megjelent, de igazán a 2020-as Grammy-díj-átadón figyelt fel rá a közönség. A ruhát először Tess Holliday plus size modell viselte. A nőt rengeteg támadás érte a ruhaválasztás miatt, de később kiderült, hogy az embereknél nem az öltözék, hanem a nő súlya verte ki a biztosítékot.
És tényleg: augusztusban felkapta a TikTok, majd megannyi vékony és gazdag lány kezdett el hadakozni a ruhákért. Megjelentek a koppintások, a különböző színváltozatok, valamint egyre többen készítették el saját kezűleg a híres epres ruha mását. Csak ezen a platformon közel 100 millió kattintást kapott a #strawberrydress hashtag.
Tízdolláros csodafarmer, amely lepipálja a...
Magyarországon nincs Walmart, ám az amerikai fiatalok esküsznek arra a bizonyos tízdolcsis farmernadrágra, amely többfajta fazonban kapható az említett üzletben. De álljunk csak meg egy pillanatra! Hiszen ez egy férfinadrág, méghozzá a George Men's Regular Fit Jean néven futó termék, amelyet a tinik otthon szabnak magukra, dekorálnak ki kövekkel meg csillámmal, hímezik tele vagy vágják le shortnak. Elég a kézügyesség (talán még az sem kell hozzá), meg egy farmerhez passzoló felső, és voilà, kész a tökéletes outfit!
@hope.cee Reposted Bc the audio was messed up on the last one #fyp #foryou #denim #jeans #walmart #fashion #style
♬ 100rackschallenge bryansanon - Bryansanon
Bevásárlószatyorból dizájnerruha
Arielle Sydney, egy kaliforniai diáklány (szintén a TikTokról) az újrahasznosított divat 2021-es üdvöskéje. Néhány figyelemre méltó öltözék, amit a lány készített: egybe ruha Target szatyrokból, egy ruha Walmart zacskókból és egy kabát Trader Joe’s zsákokból. A 22 éves, drámaszakos egyetemista csak szórakozásból töltötte fel a videóit a megosztóra, de tehetségének és vagány kreációinak köszönhetően egykettőre népszerű lett a neten. A leginkább befutott öltözéke azóta is az IKEA zsákokból varrt ruha.
@ariellesidney_ Which one/s ur fave/s
♬ original sound - Lorena Pages
Azok a 90-es évek!
A karanténbéli unalom sokakból kihozta a művészlelket, a TikTokon nagyon népszerűek voltak az itthon is közkedvelt ruhafestős videók. A tie dye módszer, vagyis a ruhák kihipózása nézettségi rekordokat döntögetett. Volt, aki farmerdzsekit, és volt, aki textilfestékkel összekent pólót locsolt meg fehérítőszerrel azért, hogy az marja ki a színt, és érdekes alakzatokat varázsoljon az anyagra.
@moderndye Tested so many blanks for reverse dye. Found the one. 🥰 #tiedye #fiberart #sousvide #diy #art #modern
♬ Buss It - Erica Banks
+1 trend: a híres-hírhedt mullet
Igaz, hogy elsősorban a tiktokos öltözékeket vesszük górcső alá, ám nem szabad megfeledkezni a legdivatosabb karantén-hajviseletről sem. Mintha csak visszarepült volna az ember a 80-as évekbe, újra hódít az oldalt felnyírt, hátul hosszú haj, vagyis szép, angolos nevén a mullet. A TikTok szerint a karantén alatti „mental breakdown”, vagyis idegösszeomlás első számú jele, ha valaki ilyen hajat vágat magának.
A papírvágó ollótól elkezdve a körömvágó ollón át egészen a húsvágó ollóig mindenféle eszközzel próbálkoznak a hajuktól megszabadulni vágyó fiúk-lányok. Néhányan mesterfodrászt megszégyenítő módon alakítják ki az áhított frizurát, míg mások könnyek között nyírják le inkább kopaszra az elrontott fazont.
@rachaelkeown0 just wait for our dad’s reaction😂 #foryoupage #mullet #covid19 #tigerking #quarantine #stayathome
♬ I Want My Mullet Back - Billy Ray Cyrus
(Borítókép: Résztvevők a Párizsi Divathét egyik eseményén 2020. október 6-án. Fotó: Edward Berthelot / Getty Images)