A párizsi divathét helyett nézzen fel a TikTokra!

GettyImages-1281685984
2021.02.18. 18:01
Közel egy éve burkolózott védőfelszerelésbe az egész világ, mégis talán a divatipar volt a gazdaság első szegmense, amely érzékelte magán a koronavírus-járvány súlyosságát. A divathétre igyekvő modellek nem szállhattak repülőgépre, a bemutatókon már maszkban vonultak a manökenek (oh, borzalom!), a partik és a fogadások elmaradtak, helyettük virtuális eseményeket szerveztek.

Meglepő vagy sem, de a közösségi média (Instagram, TikTok, Twitter) hatása talán még inkább felértékelődött az elmúlt évben. Elég egyetlen pozitív – vagy éppenséggel negatív – hangvételű posztot vagy videót lőni cuki ruciról vagy alakformáló naciról, a világháló szó szerint felrobban. A TikTok marketingereje akkora, mint talán egyetlen alkalmazásé sem. Nemcsak egy fülbemászó zene vagy mutatós influencer, hanem egy-egy, az alkalmazáson mutogatott divatáru is pillanatok alatt meghódítja a világhálót (a ruhagyártó cég legnagyobb örömére). 

A férfiak is rákaptak a cicanadrágra

A legújabb TikTok-sláger nem más, mint az Amazon leggings néven elhíresült, magasított derekú jóganadrág, amely ruhadarabra több mint háromszázmillióan kerestek rá az alkalmazásban. A Seamus leggings azonnal az Amazon eladási listájának élére tört, harmincezer ötcsillagos értékelést bezsebelve. De miért ilyen kelendő az átlagosnak tűnő cicanadrág?

Nos, a különleges anyagnak és szabásvonalnak hála, a nadrág „megemeli” az ember fenekét, vagy legalábbis úgy tűnik, mintha Beyoncé-hátsója lenne annak, aki viseli. Nagyobb popsit ugyan nem varázsol, de az optikai illúzióval játszik, így eltünteti a narancsbőrt is. A párjukat meglepni kívánó hölgyek kedvence, de a videókat nézve egyre több pasi próbálja fel a barátnője leggingsét a formás férfi fenék érdekében… Sok híresség, közük Lizzo is kipróbálta már a varázsnadrágot.

Szép, szép, csak nem mindenkin

A 2020-as év legbotrányosabb ruhája közel sem olyan ijesztő, mint azt az ember gondolná: épp ellenkezőleg. Egy tündérmesébe illő ruháról van szó, amelynek sikersztorija Hamupipőke történetével vetekszik. A koszovói tervező, Lirika Matoshi epres tüllruhája, ismertebb nevén az a bizonyos strawberry dress már 2019-ben megjelent, de igazán a 2020-as Grammy-díj-átadón figyelt fel rá a közönség. A ruhát először Tess Holliday plus size modell viselte. A nőt rengeteg támadás érte a ruhaválasztás miatt, de később kiderült, hogy az embereknél nem az öltözék, hanem a nő súlya verte ki a biztosítékot.

És tényleg: augusztusban felkapta a TikTok, majd megannyi vékony és gazdag lány kezdett el hadakozni a ruhákért. Megjelentek a koppintások, a különböző színváltozatok, valamint egyre többen készítették el saját kezűleg a híres epres ruha mását. Csak ezen a platformon közel 100 millió kattintást kapott a #strawberrydress hashtag. 

Tízdolláros csodafarmer, amely lepipálja a...

Magyarországon nincs Walmart, ám az amerikai fiatalok esküsznek arra a bizonyos tízdolcsis farmernadrágra, amely többfajta fazonban kapható az említett üzletben. De álljunk csak meg egy pillanatra! Hiszen ez egy férfinadrág, méghozzá a George Men's Regular Fit Jean néven futó termék, amelyet a tinik otthon szabnak magukra, dekorálnak ki kövekkel meg csillámmal, hímezik tele vagy vágják le shortnak. Elég a kézügyesség (talán még az sem kell hozzá), meg egy farmerhez passzoló felső, és voilà, kész a tökéletes outfit!

@hope.cee

Reposted Bc the audio was messed up on the last one #fyp #foryou #denim #jeans #walmart #fashion #style

♬ 100rackschallenge bryansanon - Bryansanon

Bevásárlószatyorból dizájnerruha

Arielle Sydney, egy kaliforniai diáklány (szintén a TikTokról) az újrahasznosított divat 2021-es üdvöskéje. Néhány figyelemre méltó öltözék, amit a lány készített: egybe ruha Target szatyrokból, egy ruha Walmart zacskókból és egy kabát Trader Joe’s zsákokból. A 22 éves, drámaszakos egyetemista csak szórakozásból töltötte fel a videóit a megosztóra, de tehetségének és vagány kreációinak köszönhetően egykettőre népszerű lett a neten. A leginkább befutott öltözéke azóta is az IKEA zsákokból varrt ruha.

@ariellesidney_

Which one/s ur fave/s

♬ original sound - Lorena Pages

Azok a 90-es évek!

A karanténbéli unalom sokakból kihozta a művészlelket, a TikTokon nagyon népszerűek voltak az itthon is közkedvelt ruhafestős videók. A tie dye módszer, vagyis a ruhák kihipózása nézettségi rekordokat döntögetett. Volt, aki farmerdzsekit, és volt, aki textilfestékkel összekent pólót locsolt meg fehérítőszerrel azért, hogy az marja ki a színt, és érdekes alakzatokat varázsoljon az anyagra.

@moderndye

Tested so many blanks for reverse dye. Found the one. 🥰 #tiedye #fiberart #sousvide #diy #art #modern

♬ Buss It - Erica Banks

+1 trend: a híres-hírhedt mullet

Igaz, hogy elsősorban a tiktokos öltözékeket vesszük górcső alá, ám nem szabad megfeledkezni a legdivatosabb karantén-hajviseletről sem. Mintha csak visszarepült volna az ember a 80-as évekbe, újra hódít az oldalt felnyírt, hátul hosszú haj, vagyis szép, angolos nevén a mullet. A TikTok szerint a karantén alatti „mental breakdown”, vagyis idegösszeomlás első számú jele, ha valaki ilyen hajat vágat magának. 

A papírvágó ollótól elkezdve a körömvágó ollón át egészen a húsvágó ollóig mindenféle eszközzel próbálkoznak a hajuktól megszabadulni vágyó fiúk-lányok. Néhányan mesterfodrászt megszégyenítő módon alakítják ki az áhított frizurát, míg mások könnyek között nyírják le inkább kopaszra az elrontott fazont. 

@rachaelkeown0

just wait for our dad’s reaction😂 #foryoupage #mullet #covid19 #tigerking #quarantine #stayathome

♬ I Want My Mullet Back - Billy Ray Cyrus

(Borítókép: Résztvevők a Párizsi Divathét egyik eseményén 2020. október 6-án. Fotó: Edward Berthelot / Getty Images)