Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMSquid Game: a Netflix milliárd dolláros dobása
További Kultúr cikkek
A Netflix múlt héten tette közzé, hogy rekordmagas nézettséggel fut a streamingszolgáltató új dél-koreai produkciója, a Squid Game. 25 nap alatt több mint 111 millió felhasználó nézte meg (vagy pillantott bele) a nyomasztó és brutális sorozatba.
A streamingplatform nemcsak a nézettséget vizsgálta, hanem anyagi szempontból is „megmérte” a széria sikerét: a sorozat becslések szerint eddig 891,1 millió dollárt termelt a vállalatnak – írja az adweek.com.
A Bloomberg internetes portál hangsúlyozta, hogy ez a megközelítés nem csupán a nézettségre támaszkodik, hanem az előfizetők által kitermelt összegre is. A közel 900 millió dolláros összeg rávilágít a kihívásokra is: a streamingszolgáltatók esetében fontos, hogy vonzó választékot kínáljanak, és hónapról hónapra a streamingplatformra csábítsák a nézőket.
A Netflix egy úgynevezett adjusted view share-t (AVS-t) használ, amely a teljes nézettség nyers számadatait, valamint a becsült nézőszámot, a bejelentkezés idejét és a műsornézés gyakoriságát méri. Az AVS mérése szerint a Squid Game 23 nap alatt 132 millió nézőt ért el, vagyis jócskán túlszárnyalta a 25 nap/111 millió felhasználó adatot.
A Squid Game-et viszonylag olcsón készítették el, főleg a teljes profitteremtéshez képest. A sorozat gyártása 21,4 millió dollárba került. A műsor a Netflix eredményességi listáján is tarolt, amely mérce a nézettséget és a ráfordított költséget veti össze.
A nézettségi számok önmagukban nem fedik le a teljes igazságot. A Netflix nyilvánosan közzétett nézettségi mutatója olyan felhasználókon alapul, akik legalább két percig néztek egy adott epizódot, így megkérdőjelezhető, hogy a rajongás vajon a sorozat végéig kitartott-e.
A legfrissebb jelentés szerint a Netflixnek 209 millió előfizetője van. A műsort elkezdők 89 százaléka több epizódot is megnézett, a sorozat nézőinek kétharmada – vagyis 87 millió ember – pedig befejezte a teljes első évadot. A Squid Game-et tehát többen nézték meg, mint ahányan előfizettek a konkurens streamingplatformokra (a Disney+ szolgáltatót leszámítva).