Reklám, ami szigetet népszerűsít, mégsem turistáknak szól
További Kultúr cikkek
Mit lehet elmesélni egy számítógépes játék sorozatban megjelenő hatodik kiadásáról, amiben pontosan ugyanannyit lehet lövöldözni és gyilkolászni, mint az előző ötben? Hát nem sok újat. Viszont egy-egy ilyen hentelős játéknak mindig van kerettörténete, és ha ebből indulunk ki, már több lehetőség adódik.
Az ilyen vérengzős játékok korunk céllövöldéi, csak éppen sokkal többet tudnak: nem kell lövésenként fizetni, lehet csinálni 24/7-ben, amíg totálisan szét nem folyik az agyunk, és nem nyerünk vele semmit, amit utána tovább ajándékozni, locsolni vagy emlékként tárolni kéne. Azok, akik ismerik a Far Cry sorozatot, nem kell bemutatni, és azoknak, akik nem ismerik, bőven elég a fenti definíció. Annyit kell még hozzá tudni, hogy a Far Cry 6 egy Yara nevű elképzelt szigeten játszódik, amit a játékosnak fel kell szabadítani az itt regnáló gonosz diktátor rémuralma alól.
A játék bevezető kampányához ez adta az ötletet az alkotóknak: készítettek egy olyan kampányt, amely turista célpontként mutatja be Yara szigetét, és úgy néz ki, mintha szállást hirdetne. A szülők, akik sokszor már önmarcangolásig unják szeretett gyermekeik hetekig tartó teljes felszívódását holmi „hülye játékok” miatt, észre sem veszik, hogy a gyerek nem földrajz tudását gazdagítja az ilyen típusú hirdetések fogyasztásával, hanem a neki kódolt üzenetet nevetgél.
A képi világban is csak elrejtve fedezhető fel a színes gyümölcsök között egy például egy kézigránát, vagy gázálarc, de a hozzá forgatott, amatőrnek álcázott videó az álló formátummal is első ránézésre valami helyi őstermelő mobilvideójának, vagy egy turista atmoszféra-svenkjének látszik. A képre pedig csak rá kell írni, hogy Kirobbanó ízek, vagy Lélegezzen!, Vacsora kilátással, illetve azt, hogy Fedezze fel Yara Szigetét. Akár 59,99 EUR-tól megszállható.
Persze ha a kedves olvasó nem egy kimondott gamer, és inkább utazna egy távoli lakatlan szigetre, mint ezeket a sületlen poénokat nézegesse, teljesen megértem. De közben annyi reklámot lát ő is, amit már unásig ismer, mindenféle izgalom, meglepetés és „felfedezni való” nélkül, hogy remélem azért egy kis nevetést belőle is sikerült kifacsarnunk.
(Borítókép: Ubisoft / Ads of the Wolrd)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.