Reklám, ami szigetet népszerűsít, mégsem turistáknak szól

További Kultúr cikkek
-
Gálvölgyi János a politikai hovatartozásáról vallott
- Napóleonnal is mulatott a nőcsábász utazó, aki a mai napig hatással van az életünkre
- A Peaky Blinders alkotója utánozhatatlannak nevezte Cillian Murphy alakítását Thomas Shelbyként
- Úgy fordították előnyükre a világválságot, mint senki más
- A Sziget Fesztiválon éled újra a Hajógyári aranykorának klubélete
Mit lehet elmesélni egy számítógépes játék sorozatban megjelenő hatodik kiadásáról, amiben pontosan ugyanannyit lehet lövöldözni és gyilkolászni, mint az előző ötben? Hát nem sok újat. Viszont egy-egy ilyen hentelős játéknak mindig van kerettörténete, és ha ebből indulunk ki, már több lehetőség adódik.
Az ilyen vérengzős játékok korunk céllövöldéi, csak éppen sokkal többet tudnak: nem kell lövésenként fizetni, lehet csinálni 24/7-ben, amíg totálisan szét nem folyik az agyunk, és nem nyerünk vele semmit, amit utána tovább ajándékozni, locsolni vagy emlékként tárolni kéne. Azok, akik ismerik a Far Cry sorozatot, nem kell bemutatni, és azoknak, akik nem ismerik, bőven elég a fenti definíció. Annyit kell még hozzá tudni, hogy a Far Cry 6 egy Yara nevű elképzelt szigeten játszódik, amit a játékosnak fel kell szabadítani az itt regnáló gonosz diktátor rémuralma alól.
A játék bevezető kampányához ez adta az ötletet az alkotóknak: készítettek egy olyan kampányt, amely turista célpontként mutatja be Yara szigetét, és úgy néz ki, mintha szállást hirdetne. A szülők, akik sokszor már önmarcangolásig unják szeretett gyermekeik hetekig tartó teljes felszívódását holmi „hülye játékok” miatt, észre sem veszik, hogy a gyerek nem földrajz tudását gazdagítja az ilyen típusú hirdetések fogyasztásával, hanem a neki kódolt üzenetet nevetgél.
A képi világban is csak elrejtve fedezhető fel a színes gyümölcsök között egy például egy kézigránát, vagy gázálarc, de a hozzá forgatott, amatőrnek álcázott videó az álló formátummal is első ránézésre valami helyi őstermelő mobilvideójának, vagy egy turista atmoszféra-svenkjének látszik. A képre pedig csak rá kell írni, hogy Kirobbanó ízek, vagy Lélegezzen!, Vacsora kilátással, illetve azt, hogy Fedezze fel Yara Szigetét. Akár 59,99 EUR-tól megszállható.
Persze ha a kedves olvasó nem egy kimondott gamer, és inkább utazna egy távoli lakatlan szigetre, mint ezeket a sületlen poénokat nézegesse, teljesen megértem. De közben annyi reklámot lát ő is, amit már unásig ismer, mindenféle izgalom, meglepetés és „felfedezni való” nélkül, hogy remélem azért egy kis nevetést belőle is sikerült kifacsarnunk.
(Borítókép: Ubisoft / Ads of the Wolrd)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.