Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMSzabó Győző és Rezes Judit hálószobatitkokat árul el
További Kultúr cikkek
- Egy parkolóházban lőtték agyon a híres rappert
- Kétmilliárd forintot csengettek ki egy kődarabért, amit egykor útburkolatként használtak
- Csonka András: Pár éve kussoltam volna, de ez most fáj
- Galkó Balázs súlyos baleseteket szenvedett, közösségi oldalán osztotta meg kálváriáját
- Addig halogatsz, amíg egy kórteremben találod magad, és elmúlik feletted az élet
Szerettük volna tudni, hogy Szabó Győző és Rezes Judit mikor feküdtek le először egymással, és közben Rezes min nevetett? Nem, határozottan nem voltunk erre az információra kíváncsiak, mégis mosolyogva asszisztáltunk a Loveshake – Az élet összeráz című előadás közben a nézőtéren a történethez.
Merthogy a Loveshake Rezes Judit és Szabó Győző kapcsolatáról szól, amit maguk a színészek játszanak el, mi pedig végigkövethetjük a színészházaspárt első táncuktól az esküvőig. A darabot egyszer már bemutatták, de mint annyi előadás, ez is Covid-kényszerpihenőre ment, így most felújítva, a közben 2021 nyarán, 18 év kapcsolat után kimondott igenekkel egészítették ki a történetüket.
A Delta Produkció előadásának a 6Szín adott otthont. Behúzott függönyökkel és a rejtekük mögött elmormolt véletlenszerű susmorgással veszi kezdetét az előadás, aminek színpadképe kifejezetten egyszerű. A sarokban három zenész teszi pezsgőbbé az előadást, díszlet szerencsére nincs, csak egy asztal, két szék és néhány mozikordon található a színpadon. A két színész külön beköszönéssel kezd, és az első monológjuk nagyjából meghatározza a darabban való későbbi részvételüket. Szabó Győző a kapcsolatukat sokszor saját belső gondolatainak feltárásával meséli el, Rezes Judit narratívája kevésbé rajzolódik ki, cserébe csöndjeivel és pillantásaival érzelmileg többet fed fel magából a férjénél.
A jelenetek humorosak, és bár néha kényelmetlenül sok részletet tárnak fel – amitől úgy érezhetjük magunkat, mintha Szabó Győző az egyik vezető bulvárlappal való állandó szerződésének tenne a színpadon is eleget –, mégis lehet rajtuk mosolyogni és nevetni.
Az előadás dramaturgiája úgy épül fel, hogy a darab feléig körülbelül a rózsaszín felhős pillanatokból emelnek ki számunkra jeleneteket az életükből, a második etapban inkább a nehézségeket tárják fel. Bár itt a feltárás nem a legjobb kifejezés, mert míg az első részben érzelmileg is őszinték és benne vannak saját szerepükben, a második részt érezhetően inkább színészből oldják meg, a nézőtérről szemlélve úgy tűnik, némi eltartással. A jeleneteket dalok szakítják meg, amelyek érezhetően megosztják a közönséget. Vannak, akik nagyon élvezik a dalbetéteket, és vannak, akik türelmetlenül mocorogva várják vissza a prózát.
A Loveshake legjobb pillanatai azok, amikor elfeledtetik velünk, hogy két ismert embert látunk, és a sztori átmegy egy szimpla férfi és egy átlagos nő drámájába. Messze az egyik legerősebb jelenet, amikor Rezes Judit próbálja felkelteni férje figyelmét egy erotikusnak szánt, de erőltetettre sikerült tánccal, miközben Szabó Győző rezignáltan ül és várja a produkció végét. Abban a jelentben tudtak a leginkább átalakulni minden férfi és női kapcsolat szereplőivé: a küzdelem, a kétségbeesés, a nosztalgikus pillanatokból való erőmerítés, a múltbéli boldogságra és szerelemre való törekvés olyan elemek, amelyekkel könnyű azonosulni.
(Borítókép: Szollár Zsófi / Index)