Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMilliókat érő ritka reneszánsz mellszobrot fedeztek fel
A klasszikus vonások, a lélekkel teli arckifejezés és a rendkívül kifinomult hajviselet azt jelenti, hogy csakis Simone Bianco jöhet szóba szobrászként – hangsúlyozza a Bajor Nemzeti Múzeum.
A müncheni Bajor Nemzeti Múzeum egyik alkalmazottja azonosította a női büszt 16. századi alkotóját és a mellszoborról azt mondta,
noha az orra hegyének egy része hiányzik, a mű virtuóz minősége szembeötlő volt, és a kezdeti gyanú bizonyossággá vált.
A 1400-as évek végén született művésztől mindössze tucatnyi szobor ismert. Életéről nagyon keveset tudni, születési és halálozási éve sem ismert, csak bizonyos korabeli feljegyzésekből, hogy 1512 és 1553 között alkotott – írja az MTI.
A Bajor Nemzeti Múzeumban lévő mellszobor története a velencei reneszánsz egy ritka remekművének az újrafelfedezését jelenti, egy olyan alkotásét, amely ma szenzációszámba menne a műkincspiacon és milliókért kelne el.
A Bécsi Szépművészeti Múzeumban 2010-ben fedeztek fel két Bianco-mellszobrot.
A toszkán származású, de elsősorban Velencében tevékenykedő Simone Bianco szinte kizárólag márványból faragott portrébüsztjeiről ismert. Portréit antik mintára készítette, és követve görög elődeit, a nevét is görög betűkkel véste a márványba, így műveit sokáig antik szobroknak hitték.
Bianco művei a velencei humanista körökben nagy megbecsültségnek örvendtek. Márványbüsztjei mellett több hasonló stílusban készült bronzportrét is neki tulajdonítanak, köztük egy,
a budapesti Szépművészeti Múzeumban lévő férfibüsztöt,
amely egy másik változata a bécsi Kunsthistorisches Múzeumban lévőnek.