Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTosca-bemutató a Margitszigeten
További Kultúr cikkek
- Ennyit keresett az első Deadpool rendezője, sokkolta az összeg
- 36 év után visszatért Salman Rushdie műve az indiai könyvesboltokba
- Van egy ország, ahol az emberek boldogok azért, mert oda születtek
- Rendkívüli turnéra indítják Olaszország egyik legféltettebb gyűjteményét
- Tilda Swinton rangos elismerést vehet át
A Tosca, Puccini romantikus melodráma hagyományait őrző műve minden idők egyik legszebb, legdallamosabb alkotása, melyben a zene szövegen túli, drámai kifejezőereje különösen nagy jelentőséggel bír: a cselekmény minden apró mozzanatát érzékenyen követő zenekar az egyes hanghatásokkal, az események mélyebb, sorok között megbúvó pszichológiai, személyes momentumait tárja a nagyérdemű elé, méghozzá most a Margitszigeti Szabadtéri Színház színpadán.
Az instrumentális részeken kívül a Tosca rendkívül összetett, mégis nagyon emberi érzelmeket megtestesítő karaktereinek köszönhetően sokak legáhítottabb szerepálma, maga a művészi kiteljesedés, mely egyszerre igényel tökéletes énekesi és színészi alakítást.
A Margitszigeti Színházban izgalmas előadói gárdával, címszerepben a Kossuth-díjas Sümegi Eszterrel csendülnek fel az immár 135 éve komponált dallamok. Scarpiaként erőteljes bariton hangjával a szintén Kossuth-díjas Kálmándy Mihály, Cavaradossiként pedig a világ valaha volt egyik legkeresettebb tenorja, Francesco Meli kísér.
Az előadás a Magyar Állami Operaház több évtizede futó produkciója, amit 1988-ban Nagy Viktor állított színpadra. S bár egy Tosca-előadásban a fent említett három főszereplő kuriózumnak számít, nem elhanyagolható tényező a Magyar Állami Operaház Zenekara, Énekkara és Gyermekkara Kesselyák Gergely vezényletével, hiszen nélkülük a Levél-ária és a Vissi d’arte sem érné el a kívánt hatást.
Francesco Meli Európa és az Egyesült Államok legrangosabb intézményeinek, többek között a New York-i Metropolitan Opera, a milánói La Scala, a Veronai Aréna, a Zürichi Operaház, a Bécsi Operaház, valamint a londoni Királyi Operaház visszatérő vendége, az operatörténelem legjelentősebb főszerepeit énekelte már a nagy múltú színpadokon.
Szabadtéri csemege
Most végre Magyarországra is ellátogat, Budapesten a Margitszigeti Színházban lép először hazai közönség elé, a számára különösen kedves szerep, a hányatott sorsú festő, Mario Cavaradossi megtestesítőjeként.
Még sosem jártam Budapesten, és nagyon várom már, hogy megismerhessem ezt a történelemmel átitatott, ősi várost, és a margitszigeti színpad történetét, adottságait. Tapasztalataim szerint a szabadtéri opera-előadások a természet közelsége miatt mindig nagyon különlegesek, lebilincselőek, a megszokottól eltérőek, így a budapesti produkció is rendkívül izgalmasnak ígérkezik számomra
– mondta az olasz operaénekes, aki Chicagóból érkezik a magyar fővárosba, innen pedig a londoni Királyi Operaház felé veszi majd az irányt.
A történelmi szereposztás a közönség számára is megannyi újdonságot tartogat, felejthetetlen pillanatokat ígér. Sümegi Eszter szívbe markolóan őszinte szopránja és Kálmándy Mihály baritonja a zenei skála mélységein és magasságain át ragadja magával a jelenlévőket, a nyáresti ég alatt felcsendülő Levél-ária és a Vissi d’arte pedig bizonyára még a libabőrről is gondoskodik majd.