Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMiklósa Erika a Magyar Állami Operaház új aranykorát teremtené meg
További Kultúr cikkek
- Gyurcsány Ferenc karácsonyi DJ-nek állt
- Nagy Csaba titka életre kelti a karácsonyt
- Margócsy István: A társadalmi problémák feldolgozása nem értelmiségi társaságokban zajlik
- A gyomrunk is összeszorult, miközben a testvér szenvedését néztük
- Harmincöt éves titokra derült fény a Reszkessetek, betörők!-kel kapcsolatban
Beadta a pályázatát Miklósa Erika is, aki nem kevésbé nagy név a nemzetközi opera világában. Fő-zeneigazgatónak, úgy tudjuk, Vajda Gergely karmestert kérte föl, balettigazgatónak pedig Aleszja Popova balettművészt. Operaházi berkekből pedig azt az információt kaptuk, hogy a pályázattal kapcsolatos gyakorlati lépésekben Miklósa Erika nevében Bonecz Ervin, a Muzsika című online komolyzenei lap ügyvezetője járt el – aki benne van a Magyar Teátrumi Társaság felügyelőbizottságban is –, az énekesnő tehát minden bizonnyal szán neki valamilyen szerepet.
A pályázat beadásáról, ahogy korábban sejtettük, Miklósa Erika Facebookon számolt be.
Egy operaházi barátom február közepén megkérdezte tőlem: Mondd, neked mindegy, mi történik a házban, amely a te Operaházad is? A pályázatom válasz erre a kérdésre: Nem mindegy.
Még emlékszik az Operaház aranykorára: azokra az évekre, évtizedekre, melyeket immár nosztalgiával és vágyakozva emlegetnek művészek, operai dolgozók és művészetrajongók egyaránt.
Új aranykorát szeretném megteremteni ennek a legendás intézménynek – az opera és a klasszikus balett egyetlen hazai univerzumának. A hazai operajátszás válságban van – szervezeti, művészeti és morális értelemben véve egyaránt. Ennek hatása immár pregnánsan érezhető a hazai művésztársadalomban, a nemzetközi megítélésben, a közönség soraiban és az utánpótlás-nevelés terén is.
„A nemzeti operajátszás két legfontosabb célja: a hagyományok ápolása és a közönség ízlésének formálása jelen körülmények között nem teljesíthető – ennek pedig hosszú távon beláthatatlan következményei lehetnek nemzeti kulturális életünk egészét tekintve” – tette hozzá.
Miklósa Erika főigazgatói pályázatának címlapján saját fotója látható.
Sokáig bizonytalanság kísérte a jelentkezését, de Rost Andrea operaénekes, aki nemrégiben Csák János kulturális és innovációs miniszternél is járt, végül beadta a pályázatát – írta meg korábban az Index.