Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAlaposan megvizsgálta a magyar slágerek szövegeit a médiahatóság
Magyar slágerek szövegeit vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A kutatás célja, hogy a magyarok által hallgatott és magyar nyelven íródott slágerek szövegeit elemezzék, és feltárják a dalok témáit – írja az MTI. A legnépszerűbb zenék kiválasztásakor a Spotify és a YouTube toplistáit vették figyelembe.
2366 dal került be az elsődleges listába, de a végleges adattisztítást követően 2072 dal maradt.
A kutatásból az derült ki, hogy egy zeneszöveg átlagos hosszúsága 279 szó.
Az NMHH azt is írja elemzésében, hogy a slágerek témái hét irányba ágaznak el, ezek a leggyakoribbtól a legritkábbig a következők:
- szerelem,
- vágyakozó,
- álmodozó,
- hagyomány,
- gengszterélet,
- utcakölykök,
- bulizó.
A legtöbb dal (434) a szerelem témájában született. Második helyre a vágyakozás került, legritkábban a gengszterélet és a bulizó témában írtak dalokat a szerzők. Az NMHH szerint a statisztikák azt mutatják, hogy a bulizó zenék a legnépszerűbbek, a spotifyos letöltések 19,2 százalékát, a youtube-os megtekintések 18,3 százalékát teszik ki ezek a dalok.
Megemlítik az IFPI statisztikáit is, miszerint 2022-ben egy átlagos felhasználó heti szinten több mint 20 órát töltött zenehallgatással. Megjegyzik, hogy amennyiben ezek a tendenciák nem változnak,
egy mai tini 65 éves korára majdnem 6 évet fog zenehallgatással tölteni.
A teljes kutatás itt érhető el.