Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMKihirdették a hazai „Marketing Oscar” idei győzteseit
További Kultúr cikkek
- Mutatjuk, melyik alkotás volt 2024 filmtörténeti szenzációja
- Mindenkit beperelt a volt miniszter szeretője, egykori szerelmét sem kímélte
- Ez volt a tíz legjobb film 2024-ben a magyarok szerint
- Nehéztüzérséget is bevetnek az idei előszilveszteri műsorban
- Ennyit keresett az első Deadpool rendezője, sokkolta az összeg
Az Effie magyarországi szervezői – az IAA Hungary és a MAKSZ – hétfő este a Budavári Lovardában 22. alkalommal tartották meg a hatékonysági verseny díjazottainak kihirdetését. Nemcsak a rekordszámú elismerést besöprő abszolút nyertes LEGO Oroszlán és a rangos helyszín miatt volt különleges az esemény, hanem azért is, mert 2019 után először újra nagyszabású Díjátadó Gálesten vehették át jól megérdemelt díjaikat a bizonyítottan hatékony kampányok alkotói, megbízó és ügynökség – áll a szervezők közleményében.
A zsűri értékelése alapján a döntőbe jutott 55 pályamű közül 1 Platina, 7 Arany, 6 Ezüst, 16 Bronz és 26 Finalist díjas alkotás született.
A teljesítmény globális szimbólumaként számon tartott Effie magyarországi versenyének kétfordulós zsűrijében, valamint a Platina díj zsűrijében ezúttal is mintegy 100 zsűritag, iparágunk elismert szaktekintélyei foglaltak helyet, akik az Effie nemzetközi standard szabályrendszere alapján értékelték a beérkezett pályaműveket. Az értékelés folyamatát és az eredmény kialakulását közjegyző felügyelte.
Három Arany Effie díját „A LEGO Oroszlán”-nal a Big Marketing Idea, az Egyéb tartós/nem tartós fogyasztási cikkek és a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok kategóriában nyerte a LEGO Hungary és a Red Lemon Media, a kampányban közreműködött még a Well PR és a MOMART 2020 Marketing.
A legjobbnak járó elismerés
Szintén Arany Effie-t kapott a Hosszú távú hatékonyság kategóriában az Országos Mentőszolgálat Alapítvány „1 százalék kampányok 2016-2022” pályaműve, amit a Human Dialog és az Intren jegyez. Két Arany Effie-t is hazavihetett A Hatodik Szék: a Branded Content kategóriában a Danone Miluklub kampányával, a Codevision és az EssenceMediacom közreműködésével, valamint a Társadalmi célú kampányok/Non-profit szervezetek kategóriában a Magyar Orvosi Kamara „Karácsonyi ügyelet” kampányával, amelyben a MediaSales is közreműködött. A hetedik Arany Effie-t az ACG érdemelte ki az Élelmiszer kategóriába nevezett FrieslandCampina – Pöttyös/#Rudikornis kampányával, a METS Hungary és a Kraftwork közreműködésével.
A Platina Zsűri – Balogh Gabriella/Net Media (Portfolio Csoport) elnökletével – az Arany nyertesek közül egyhangú döntéssel a „A LEGO Oroszlán”-nak ítélte oda a legjobbak közül is a legjobbnak járó elismerést.
Indoklásuk szerint a nyertes pályaműben bemutatott márkaküldetés – inspirálni a jövő építőit – értelmes, mégis játékos megvalósítása kiemelkedően hatékonyra sikerült médiaköltés nélkül: a „big marketing idea” – egy jól ismert hazai történelmi szimbólum kreatív bevonása – segítségével. A megvalósított koncepció így hosszabb távon, komplex módon szolgálja nemcsak a kitűzött célt, hanem történelmi/kulturális értékeinket is közelebb hozza, kézzel foghatóvá teszi minden korosztály számára.
Az idei versenyen elért helyezéseik alapján a legeredményesebb Megbízók:
- LEGO Hungary (Platina Effie, 3 Arany),
- Vodafone (2 Ezüst, 5 Bronz, 1 Finalist),
- FrieslandCampina (1 Arany, 1 Ezüst) lettek.
Az Effie2023 „Év Megbízója” címet a LEGO Hungary nyerte el.
Az ügynökségi sorrend: Red Lemon Media (Platina Effie, 3 Arany), ACG (1 Arany, 2 Ezüst, 2 Bronz, 1 Finalist), A Hatodik Szék (2 Arany, 1 Bronz). Az idei Effie „Év Ügynöksége” címet a Red Lemon Media érdemelte ki.
Az ötlet fényesen bevált
Ahogy azt megírtuk, az idei Highlights of Hungary megmérettetés Index-különdíjasa. A Lego Oroszlán Projekt három képviselőjével korábban beszélgettünk az arútluK podcast stúdiójában. Az Index által az év legkreatívabb teljesítményeként díjazott csapatot, amely felépítette a Lánchidat őrző oroszlánok valódi méretű építőkocka-másolatát.
Csapó Janka projektvezető Csapó Janka elmesélte, hogy az ötlet egy kreatív megbeszélésen született meg, amikor arról beszélgettek, milyen budapesti közterületen tudnának valamit megjavítani, újraépíteni. A felújítás alatt álló Lánchíd restaurálás miatt elszállított emblematikus kőoroszlánjai tökéletes lehetőségnek tűntek. Az ötlet fényesen bevált, mint azt – egyebek mellett – az Indextől kapott elismerés is bizonyítja.
Az ötletet megvalósító csapat Dóczy Balázs vezetésével látott munkához. Igaz, amikor a Lego Magyarország oldaláról elhangzott az ötlet, és kiderült, hogy nem kicsinyített makettről, hanem életnagyságú másolatról van szó, ő is nyelt egy nagyot.
(Borítókép: Lego-kockákból épített oroszlán a Lánchíd pesti hídfőjénél 2022. október 27-én. Fotó: Lakatos Péter / MTI)