Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAzahriah triplázása 2 milliárd forintos bevételt hozott
További Kultúr cikkek
- Az egyik az embereknek mesélt, a másik nem kímélte az olvasókat
- Megvan, ki lesz a Csokonai Nemzeti Színház új művészeti vezetője
- Egy parkolóházban lőtték agyon a híres rappert
- Kétmilliárd forintot csengettek ki egy kődarabért, amit egykor útburkolatként használtak
- Csonka András: Pár éve kussoltam volna, de ez most fáj
Tóth Gergő és Tóth Kristóf, a Supermanagement ügyvezetője és projektmenedzsere a hvg360-nak adott interjút Azahriah három Puskás-koncertjéről, a bulikat megelőző kihívásokról, valamint az anyagiakról.
Több mint egy év szervezés előzte meg Azahriah három koncertjét a Puskás Arénában 2024. május 24-én, 25-én és 26-án. Napjaink legnépszerűbb előadójának menedzserei a hvg360-nak beszéltek az elmúlt egy évről, valamint a koncertsorozatról.
Tóth Gergő és Kristóf az interjúban több dologra is kitért:
- A tripla koncertet nettó 2 milliárdos bevétellel zárta a csapat, amiből a kiadások nettó 1,4 milliárd forintra tehetők, vagyis körülbelül 600 millió forint nyereséggel számolnak.
- Egy ekkora kaliberű koncert lebonyolítása veszélyes üzem, rengeteg biztonsági intézkedést igényelt, hogy tető alá hozzák a három show-t: új menekülési tervet kellett szimulálni, hogy vészhelyzet esetén a közel ötvenezres tömeg kijusson a stadionból. A tömeg mozgását a három nap alatt egyébként egy kutatás keretében le is követték, amelyet majd összevetnek a szimulációval.
- A koncertfilm hamarosan felkerül a YouTube-ra, és ingyenesen megtekinthető.
- A koncert megszervezéséhez a Broadway rendezvényszervező irodát, a Sziget Fesztivál színpadmesterét, Bóna Márkot vagy Wawra Tamást (aki az összes nagy fesztivált építi) is segítségül hívták, de a menedzsment a saját, arénás vagy parkos koncerteken szerzett tapasztalatait is felhasználta.
- A szükséges eszközök és kellékek jelentős részét külföldről kellett beszerezni, mert itthon nem voltak hozzáférhetők: Angliából hozták a pirotechnikát, a lánggépeket és a szikragépeket, Belgiumból, Németországból és Lengyelországból pedig a fénytechnikai pótlást. Busai Zsombor tervezte a színpad alaptervét.
- A három koncertre hivatalosan 138 890 jegyet adtak el, az első nap körülbelül 45 ezer néző volt, a másik két nap mintegy 47-47 ezer. A világon minden koncerten mérik az úgynevezett „no show” arányt, vagyis akik megvették a jegyet, de nem mentek el a bulira. Ez általában 5-7 százalék szokott lenni, Azahriah-nál 4 százalék volt, ami a menedzsment szerint nagyon jó eredmény.
- A Hungária Puskás-koncert volt az első, amit a Broadway megálmodott, Azahriah csak ezután jött a képbe. Először a Groupama-stadionba tervezték a koncerteket, de miután kiderült, hogy ott ugyanannyi lenne a kiadás, sőt a Puskásban még tudnak némi költségcsökkentést is realizálni a Hungáriával közös színpadszerkezettel, az utóbbi mellett döntöttek. Végül ugyanazt a szerkezetet használta a Hungária, Azahriah és a Halott Pénz is.
- Eredetileg 800-900 millióra célozták be a kiadásokat, de az előre nem látható költségek, illetve az infláció miatt megugrott az összeg. A tripla Puskáson több mint 1500 ember dolgozott, a teljes projekt pedig egy évig készült.
- A show rendezője, a koncepció megalkotója maga Azahriah volt. A menedzsment szavaival élve Azinak volt egy víziója, ők pedig megvalósították az összes lehetséges dolgot.
Azahriah mindössze 22 évesen írt történelmet a tripla Puskással. Első magyar előadóként adott önálló koncertet a Puskásban. Más rekord is fűződik azonban a nevéhez: tavaly ő lett a legfiatalabb hazai előadó, aki telepakolta a Papp László Sportarénát.