Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Cikkek cikkek
A 100 éves portugál rendező, Manoel de Oliveira tegnap vette át a Berlinale Camera életműdíjat 80 évnyi filmes munkásságáért. A Coppola-féle Drakula ariszokratikus vámpírjára (és Nosferatura is) hasonlító de Oliveira 1908-ban született, és simán letagadhatna 20 évet. Első filmje az 1928-as Fátima Milagrosa volt, amiben még színészként szerepelt, de utána szinte minden filmes területen kipróbálta magát: volt író, operatőr, rendező, producer és vágó is. 80 év filmezés alatt összesen 49 díjat kapott, a 90-es években Cannes-ban három filmjét is kitüntették, Berlinből pedig már 1981-ben is elhozott egy különdíjat. De Oliveira már dolgozik a következő drámáján, ami idén kerül a mozikba.
Megérkeztek a fesztiválra az Aranymedvére jelölt kínai film, a Forever Enthralled sztárjai is. A pekingi operaművész, Mei Lanfang életéről szóló dráma igazi pánázsiai szereplőgárdát vonultat fel: a Tigris és sárkányban szamurájkardozó Ce-ji Csang (Zhang Ziyi) mellett a hasonlóan gyönyörű kínai Csen Hong, a hongkongi Leon Laj és a japán Ando Masanobu is szerepelnek Csen Kajg filmjében.
Vegyesen fogadták a Berlinálén a kritikusok Michelle Pfeiffer Aranymedve-esélyes filmjét, a 20-as években játszódó Chéri című drámát. Abban viszont mindenki egyetértett, hogy a színésznő felforrósította a hűvös berlini levegőt, főleg, amikor a rendező Stephen Frears elkezdte vetkőztetni a vörös szőnyegen.
"Michelle Pfeiffer most is gyönyörű, és a játéka szinte sugárzik a vásznon" - áradozott a Chériről Kirk Honeycut, a Hollywood Reporter munkatársa egy videóüzenetben, bár neki még mindig a Veszedelmes viszonyok a kedvence (Pfeiffer és Fears előző közös filmje). A Screen Daily kritikusa már nem volt ennyire elragadtatva a filmtől, szerinte nem adja vissza hűen az eredeti regényt. Figyelemre méltónak nevezte viszont a jelmeztervező, a zeneszerző és Darius Khondiji operatőr munkáját. A Varitey negatív kritikát hozott le a Chériről: "Pfeiffer kispórolta a játékából a szenvedélyt, és az igazi érzelmeket."