Nyolc hét késéssel szekál Woody Harrelson
További Cikkek cikkek
Zombieland
Nyolc hét késéssel hozzánk is befutott az utóbbi évek legjobb zombimészárolós brutálkomédiája, amiben Woody Harrelson nemcsak viccesebb, mint valaha, de újra divatba hozza a Veszett a világ kígyóbőr dzsekijét. A 23 millió dollárból forgatott film már az októberi 2-ai premier utáni hétvégén visszahozta az árát, azóta pedig már 84,3 milliónál tart. Az IMDb-n 8,1 pontot kapott, a Rottentomatoeson 89 százalékot, ami egész jó karrierkezdés az elsőfilmes rendező Ruben Fleischernek. A Zombielandről minden kritikus áradozik: "Woody Harrelson meglepően jó játéka egyenesen a Haláli hullák hajnala mellé repíti a filmet" (Variety), "Harrelson és Emma Stone a legviccesebb B-filmes akcióhősök." (Coast). A New York Post azért talált két gyenge pontot: "A Zombieland a legjobb vígjáték a Másnaposok óta. Kár, hogy túl hamar véget ér, és a női karaktereket nem dolgozták ki eléggé."
Az informátor!
Steven Soderbergh a legújabb krimi-vígjátékában hülyebajszú besúgót csinált Matt Damonból, aki hobbi-James Bondként a saját mamutcégéről írogat jelentéseket, miközben épp igazgatóvá akarják kinevezni. A 22 milliós minimálköltségvetésből készült film szeptember óta mindössze 35,4 milliót szedett össze, annak ellenére, hogy az IMDb-n 7,1 pontot, a Rottentomatoeson 76 százalékot kapott. "Ügyes és cinikus film az életünkről és a fogyasztói társadalomról" - írja fejsimogató stílusban a New York Times, a Minneapolis Star Tribune pedig Matt Damont fényezi: "Elragadó, ahogy egy olyan figurát alakít, aki a világ legbénább színésze". A filmben amúgy Damon az FBI 0014-es ügynöke, mert azt hiszi, egy ilyen azonosítóval kétszer olyan jó lehet, mint Bond.
Astro Boy
David Bowers, az Elvitte a víz rendezője 65 millió dollárból forgatott animációs filmet a világ első mangafigurájáról, Astro Boyról. A repkedő robotgyerek első képregényfüzete 1952-ben jelent meg, szülőatyja Osamu Tezuka volt, aki a Disney-mesék miatt rajzolt nagy szemeket a képregényfiguráinak, megteremtve ezzel a manga sítlust. Az új, amerikai Astro Boy nem lett olyan népszerű, mint a 60-as években futó japán anime, az IMDb-n 6,4 ponton áll, a Rottentomatoeson 48 százalékot kapott, és az októberi premier óta még csak 18,6 millió dollár bevételt termelt. "Nem sokat tartott meg a régi animéből, inkább a WALL-E-re és a Transformersre hasonlít" - írja a Washington Post, a Toronto Star kritikusa pedig amiatt szomorú, mert "az Astro Boy grafikája és cselekménye meg sem közelíti a Pixar- és a DreamWorks-rajzfilmek színvonalát".