Nyolc hét késéssel szekál Woody Harrelson

2009.11.26. 12:36
Woody Harrelson feltámadt, és összehozta az év második legjobb vígjátékát. A héten láthatjuk még Matt Damont béna titkosügynökként, és a világ első mangafiguráját, az Astro Boyt.

Zombieland

Nyolc hét késéssel hozzánk is befutott az utóbbi évek legjobb zombimészárolós brutálkomédiája, amiben Woody Harrelson nemcsak viccesebb, mint valaha, de újra divatba hozza a Veszett a világ kígyóbőr dzsekijét. A 23 millió dollárból forgatott film már az októberi 2-ai premier utáni hétvégén visszahozta az árát, azóta pedig már 84,3 milliónál tart. Az IMDb-n 8,1 pontot kapott, a Rottentomatoeson 89 százalékot, ami egész jó karrierkezdés az elsőfilmes rendező Ruben Fleischernek. A Zombielandről minden kritikus áradozik: "Woody Harrelson meglepően jó játéka egyenesen a Haláli hullák hajnala mellé repíti a filmet" (Variety), "Harrelson és Emma Stone a legviccesebb B-filmes akcióhősök." (Coast). A New York Post azért talált két gyenge pontot: "A Zombieland a legjobb vígjáték a Másnaposok óta. Kár, hogy túl hamar véget ér, és a női karaktereket nem dolgozták ki eléggé."

Az informátor!

Steven Soderbergh a legújabb krimi-vígjátékában hülyebajszú besúgót csinált Matt Damonból, aki hobbi-James Bondként a saját mamutcégéről írogat jelentéseket, miközben épp igazgatóvá akarják kinevezni. A 22 milliós minimálköltségvetésből készült film szeptember óta mindössze 35,4 milliót szedett össze, annak ellenére, hogy az IMDb-n 7,1 pontot, a Rottentomatoeson 76 százalékot kapott. "Ügyes és cinikus film az életünkről és a fogyasztói társadalomról" - írja fejsimogató stílusban a New York Times, a Minneapolis Star Tribune pedig Matt Damont fényezi: "Elragadó, ahogy egy olyan figurát alakít, aki a világ legbénább színésze". A filmben amúgy Damon az FBI 0014-es ügynöke, mert azt hiszi, egy ilyen azonosítóval kétszer olyan jó lehet, mint Bond.

Astro Boy

David Bowers, az Elvitte a víz rendezője 65 millió dollárból forgatott animációs filmet a világ első mangafigurájáról, Astro Boyról. A repkedő  robotgyerek első képregényfüzete 1952-ben jelent meg, szülőatyja Osamu Tezuka volt, aki a Disney-mesék miatt rajzolt nagy szemeket a képregényfiguráinak, megteremtve ezzel a manga sítlust. Az új, amerikai Astro Boy nem lett olyan népszerű, mint a 60-as években futó japán anime, az IMDb-n 6,4 ponton áll, a Rottentomatoeson 48 százalékot kapott, és az októberi premier óta még csak 18,6 millió dollár bevételt termelt. "Nem sokat tartott meg a régi animéből, inkább a WALL-E-re és a Transformersre hasonlít" - írja a Washington Post, a Toronto Star kritikusa pedig amiatt szomorú, mert "az Astro Boy grafikája és cselekménye meg sem közelíti a Pixar- és a DreamWorks-rajzfilmek színvonalát".