Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMNicole Kidman jó formában cannes-ozott
További Cikkek cikkek
Vegyesen fogadták Cannes-ban a The Paperboyt, Lee Daniels thrillerét Nicole Kidmannel és Zac Efronnal a főszerepben, de abban mindenki megegyezett, hogy a film Kidman jutalomjátéka.
A történet szerint Ward Jansen (Matthew McConaughey), a Miami Times riportere egy halálsoron kivégzésre váró férfi (John Cusack) ügyében nyomoz, és ebben testvére, Jack (Zack Efron) segít neki. Ám ahogy halad előre az ügy, Jack beleszeret az elítélt menyasszonyába (őt alakítja Kidman). A Pete Dexter regénye alapján készült sztorit azért érdemes már jó előre letisztázni, mert a filmen sokszor elfelejtődik a szexjelenetek meg a hetvenes évekbeli stílus közepette: nem mindig tiszta, hogy a főszereplőt miért izgatja annyira a Van Wetter-ügy, mitől furcsa Charlotte, vagy hogy ki is ölte meg a seriffet.
A film eredetileg Pedro Almodovar projektje volt, és aztán, mint sok más hollywoodi alapanyag, ez is gazdát váltott. Macy Gray által játszott karakter kitalálásához a rendező a saját történetét használta fel, aki 2009-es Precious, a boldogság ára című, Harlemben játszódó, Oscar-jelölt dráma után futott neki ennek a filmnek. A felmenői fehérek szolgálóiként dolgoztak, hangsúlyozta, talán ezért cserélt a filmben két szereplőt is afroamerikaira. A 69-ben Floridában játszódó történetben Gray például narrátorként találkozik sokszor a rasszizmus jeleivel.
Nicole Kidman arról mesélt, hogyan közelítette meg a szerepet. „Azonosulnom kellett a karakteremmel – mesélte -, hogy képes legyek ilyen nyersen játszani. El kellett engednem magam, ezúttal nem tudtam a saját érzéseimből dolgozni." Azt is elmesélte, hogy teremtette meg Charlotte külsejét: „Lee azt mondta, nincs pénzünk, úgyhogy magamnak kell megcsinálni a hajam és a sminkem – mondta. - Úgyhogy bementem a fürdőszobába, feltettem pár műszempillát, jó erős sminket, barnítót, meg a hajamat is feltupíroztam, aztán csináltam pár provokatív fotót, és elküldtem Lee-nek, aki meg volt elégedve."
Egyértelmű, hogy a film Kidman jutalomjátéka lett, a Majd megdöglik érte óta nem játszott ilyen elementárisan, mint ebben az érzékeny nimfomán karakterben, aki mindenkit megérint. Igaz, nem is kapott azóta a megszokott imidzsétől ennyire eltérő szerepet. A film egyik jelenetét, amiben orgazmust imitál a börtönben, miközben nem ér a szerelméhez, az Elemi ösztön jelenetéhez hasonlították. A többi színész is remek volt, Cusack a legjobb Kidman után: kellőképpen undorító az elítélt szerepében, de még Matthew McConaughey sem olyan maníros, mint szokott.
A High Scool Musicalből ismert Zac Efronra várt a legtöbb fiatal a felvonulás előtt a vörös szőnyeg körüli kordonoknál. A 24 éves színész szerepe szerint egy fiatal, naiv férfit játszik, aki megtanulja, hogyan értse meg jobban a világot, és aki közben összejön Kidmannel. "Üres papírlap voltam Lee Daniels előtt, azt írt rám, amit csak akart” - mondta Zac Efron, aki persze itt is, akárcsak korábbi interjúiban, arról áradozott, mennyire jó volt Nicole-lal játszani, különösen a szerelmi jelenetekben. A színész a sajtótájékoztatón elmondta, körülbelül a Moulin Rouge óta szerelmes Kidmanbe. Efron 2001-ben tizennégy éves volt.
Bár az indiewire szerint a film olyannyira nem jó, hogy igazából az év legrosszabb filmje, és tény, hogy a szándékosan trash thrillernek szánt mozi nem vezet sehová, sokan szórakoztatónak tartják. Ha túljutunk azon, hogy még a műfaja is zavaros (a thriller egyszer csak az érzéki történetre vált), Kidman miatt mindenképpen emlékezhetünk rá. A színésznő a pénteken vetítendő Hemigway és Gellhorn című filmben is feltűnik a fesztiválon: az író háborús tudósító feleségét alakítja.
Az utazásunkat a fesztivál szponzora, a Stella Artois támogatta