Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMStohl András hűséges férj lesz
További Cikkek cikkek
"Párkapcsolati történeteket mesél el a film a közönség számára érthető módon. Nem kell megijedni, nincs benne semmi elvont" - hangsúlyozta a rendező. A négy szálon futó történetet úgy kötik össze, hogy a négy főszereplő egy szépségszalonban találkozik, egy szép este reményében szeretnének megszépülni. A forgatókönyvről ennél többet nem nagyon tudtunk meg, még a karakterek foglalkozását sem, így ottmaradtunk a forgatási szünetekben is faggatózni.
"Vörös Adélt azért vontam be a forgatókönyvírásba, hogy segítse a nők szemszögét jobban beleírni: a dialógokat, a forgatókönyvet. Nőkről szóló vagány film lesz, ami szeretne a közönségre hatni. Nem arról van szó, hogy feminista lettem, csak merek foglalkozni a szerelemmel, mint értékkel" - magyarázta az Indexnek a rendező.
Ez a női perspektíva a sajtótájékoztatón annyiban jött le, hogy nők ültek az első sorban a tízperces eseményen: Mécs Mónika és Pataki Ági producer mellett (ők az M&M Filmtől és a Filmpartnerstől vannak) a színészek: Kovács Patrícia, a fufru nélkül megjelenő Gubík Ági, és a kaposvári Lovas Rozi. Tompos Kátya később érkezett, Schell Judit meg nem jött el.
A férfiakat Stohl András, a megbízható családapa mellett Rudolf Péter, Mészáros Béla és Keresztes Tamás játssza. Ők a tájékoztatón a második sorban foglalhattak helyett Szajki Péter rendezővel, már amennyiben megjelentek: Stohl és Keresztes is távol maradt a sajtóeseménytől, így Schmied Zoltán állt be a sorba, ő az aznapi jelenetben szerepelt.
Bár egy jó magyar vígjátéknak szánják a mozit, a Magyar Nemzeti Filmalapnál elutasították a pályázatot, de ismét pályáznak, és addig is szponzorokkal oldják meg a költségeket, amik - hangsúlyozták a producerek - nem szerepelnek a filmben: ilyenek például a Magyar Villamos Művek, a Paksi Atomerőmű és a Szentkirályi ásványvíz.
Pataki Ági, a film társproducere kiemelte: az Intim fejlövés sikeres volt, a 2009-es szemlén elsőfilmes díjat kapott Szabó Simon filmjével megosztva, emellett az Index Indafilmjén egy év alatt több mint 300 ezren nézték meg, azóta elérte a 400 ezer nézőt. "Ha az Intim fejlövés no budget volt a hétmillió forintjával, akkor ez low budget lesz" - utalt az alacsony költségvetésre.
Tiszeker Dániellel rakta össze a szereplőlistát Szajki: a karakterhez közeli színészeket kerestek. A legtöbb színészt castingolták, Rudolf Péterrel például nagyon szeretett volna együtt dolgozni: vele csak azért készült próbafelvétel, hogy eldönthessék, a két szerep közül melyik illik jobban hozzá: a szimpatikus üzletembert alakítja végül, tette hozzá a rendező. Kocsis Pál volt még esélyes a főszerepre, aki pár hónappal ezelőttig a kaposvári Csiky Gergely színház vezetőszínésze volt, tudtuk meg a szünetben a castingfelelős Tiszekertől, aki a forgatáson épp rendezőasszisztensként dolgozott, és aki civilben nagy rajongója a kaposvári színészeknek, a 2009-es Made in Hungáriába is ő válogatta be annak idején Szabó Kimmel Tamást.
"Szvingerestet akar a főszereplő fiatal párral egy másik pár, ezt forgatjuk ma, az első találkozásukat" - összegezte Szajki a kávézóbeli jelenetet, miközben monitoron rendezett, és néha halkan beszélgetett a színészekkel. - A jelenetben szerintem eddig sikeresen próbáltunk feszültséget teremteni, hogy izgulhassunk a főszereplő lányért, Lovas Roziért. Kovács Patrícia pedig a vagány, szabad gondolkodású nőt hozta elő magából. Könnyen, mert benne is ahogy a többi szereplőben alapban megvan a karaktere."
Végül egy stábtagtól tudtuk meg a lényeget: "A közös pont, hogy a nők szopnak a férfiak miatt, és az érdekesség, hogy ezekből a helyzetekből milyen megoldási stratégiával jutnak ki". Még 21 napot forgatnak Budapesten. Szajkitól pedig megtudtuk, hogy rendületlenül írja a filmterveket: van még két újabb terve, ami párkapcsolati: az egyik dráma, a másik vígjáték.