Látta Pálfi Györgytől a Danette Roppants-ot?
Ha le is maradt Pálfi György mozikból kimaradt Hölgyeim és uraim filmjéről, a danette-es etűdjeit biztosan nem hagyta ki. Az elmúlt egy év legjobb reklámfilmjét keressük, amit játékfilmes rendezőink a filmgyártás leállása alatt elkövettek. Ha a mozikban 30 ezer is volt a nézettsége a munkáiknak, a reklámokkal biztos megtermelték a milliós nézőszámot. A kérdés, hogy milyen darabok születhetnek a megrendelők szorításában. Szavazza meg, melyik az, ami még megbocsájtható pénzkereset egy filmrendezőtől!
Öt éve már, hogy megvizsgáltattuk olvasóinkkal, hogy miközben pénzt keresnek a filmrendezőink, vállalható reklámfilmeket készítenek-e. Akkor Paczolay Béla mindent vitt a Badár-Szőke UPC-sorozattal, a művészfilmes Fliegauf Bence pedig elbukott a torokköszörülő manóval. Ezeket a reklámokat filmeseink általában nem teszik ki az ablakba, így nagy részüknek akkor is és most is mi jártunk utána. (Egyébként rendezőktől függetlenül rossz rekámfilmeket a Facebookon is lehet követni, itt keresik az Arany Disznót).
Bergendy Péter: Unicum Szilva
Bergendy Péter elküldte nekünk kedvenc idei reklámfilmjét, az Unicum Szilvát. A Terézanyu és Vizsga játékfilmek rendezője a Zwacknak amúgy is szeret dolgozni, mert ott igény van jó reklámok készítésére. A Sió, a T-Home, a Nescafé 3 in 1, a Generali, a Béres Actival Szterin, a Győri Édes, egy francia vitaminreklám, egy libanoni tévécsatorna összekötő filmjei után most is az új Zwack St. Hubertus reklámra készül. Világháborús horrorjátékfilmes ötletéről sem mondott le, arról a napokban megy konzultálni a Filmalapba.
Bónusz: Gigor Attila: Terápia spotfilm
Versenyen kívül indítjuk Gigor Attilát, a Nyomozó rendezőjét, aki idén Török Ferenchez hasonlóan nem szorult reklámfilmgyártásra. (Török a Színművészetin tanít, és kosztümös Hajós Alfréd-filmet tervez). Gigor idén a Terápia HBO-sorozatban társíró és társrendező volt, és a spotokat is ő rendezte az október 22-én induló sorozathoz. A Terápia és a színházi munkák bőségesen ellátták feladattal, nem beszélve a különböző scriptdoctor munkákról. Az ember, akit nem lőttek le c. filmtervére ötmilliót kapott a Filmalaptól fejlesztésre, most ezzel küzd.
Goda Kriszta: UPC WB-shop kampány
Goda Kriszta, a Csak szex és más semmi és a Szabadság, szerelem rendezője a Winkler Róbert-Bazsó Gábor-párossal forgatott teleshopos reklám egypercében mutatta be a játékfilmes rendezők lehetőségeit: a drágább Kaméleon című játékfilmjének dizájnja a UPC tízmegás kezdőcsomagját használókat mutatta be a lelkes pillanataival, míg a művészfilmek elkeseredett, szakadt pólós koleszos hangulatával azokat jellemezte, akik más kezdő internetcsomagot választottak. Ha valamit hiányolhatunk ebből a filmből, az az, hogy nem jött át az eredeti szándék, hogy egyszerre legyen teleshop, és annak a paródiája. Közben az épp nyaraló rendezőt is elértük, ő maga ezt a reklámfilmét ajánlja a Valeriana nyugtatóval. Goda a játékfilmeket illetően a Home Guards forgatókönyvvel Cannes-t is megjárta, de a Filmalaphoz még nem adott le kész filmtervet.
Kapitány Iván: MinDig TV Extra
„Ezt a sorozatot nagyon szeretem, önmagában is szórakoztató, és nem csak nézni, hanem csinálni is" – mondta a Rudolf Péter-es MinDig TV Extra-reklámszériájáról Kapitány Iván, többek között az Üvegtigris 1 társrendezője és a Kútfejek rendezője. Most készítik a reklám negyedik sorozatát, valamikor ősszel lesz látható. Kapitány reklámokon kívül folytatja az M1-en a Mindenből egy van című improvizációs szitkom-sorozatot, és a Beugró is feltámad tél elején. Két filmterve van: az egyik az 1975-ben Bejrútban szerencsétlenül járt Malév-gép katasztrófáját dolgozza fel krimiszerűen, a másik az első magyar kardvívó olimpiai bajnokság történetét meséli el. „Az egyiket egyelőre nem szereti a Filmalap, a másikat még nem adtuk be" – mondta Kapitány, aki producerként Novák Erik Szotyi c. fociról, bírókról, játékosokról szóló ötletének pilotját fejleszti.
Paczolay Béla: Telenor-reklám
Paczolay Béla, a Kalandorok rendezője a Telenor tabletes és netbookos szpotjának alkotója. Itt nincs Rudolf Péter vagy Haumann Péter, csak ismeretlen haverkodó szereplő, aki a fantáziahiányos történet szerint mindenhol internethez jut. Mi bízunk a veterán reklámfilmrendezőben, akinek játékfilmje egyike azon keveseknek, amit dicsértünk, és a hibákat a megrendelőnek tudjuk be.
Pálfi György: Danette Roppants
Pálfi György három játékfilmtervet is beadott a Filmalaphoz: egy Toldi-filmet tervez, egy Rejtő Jenő-adaptációt Szőke ciklon címmel – aminek Scarlett Johansson játszaná a főszerepét – és egy olcsó scifit Hang címmel. Az alap mindegy forgatókönyv fejlesztését támogatta, ami 1-3 millió forintot jelent, de garanciát arra, hogy a film el is készül, nem. Azt majd a gyártási támogatás. A lényeg, hogy Európa Filmdíjas rendezőnk idén is csak reklámot forgathatott. Amikor megkérdeztük, hogy melyik a kedvenc munkája, a Danette Roppantsot említette, így őt nem a Mol-imázsfilmjével indítjuk, bár ez utóbbit Spanyolországban forgatta.
Rohonyi Gábor: A Szerencsejáték Zrt. imázskampánya
Rohonyi Gábor rendező öt évvel a Konyec című nyugdíjaskrimije után idén többek között a Szerencsejáték Zrt. imázskampányfilmjét készítette el. A Hiszünk a szerencsében című szériában Harcsa Veronika is szerepelt, most a szentendrei Vizes Nyolcas 40 másodpercét mutatjuk be az olimpiai bajnok Gyurta Dániellel, aki csak az úszást vállalta több sávban, a narrációt nem. Hogy mennyibe került az üzenet átadása, nem tudjuk, de azt tippeljük, hogy a szerencsejátékosok elköltött pénzén nem kellett spórolni. A rendező közönségfilm iránti szeretete maximum az akcióba forduló westernes filmzenében látszik.
Szabó Simon: Vodafone
Szabó Simon, aki a Megyünk kisfilmjével és a Papírrepülők nagyfilmjével is volt már szemledíjas, már jó pár éve reklámfilmes forgatásokon keresi a feszülésmentes pillanatokat. Tavaly a McDonald's-osok Mariska nénivel munkája volt ismert, az ideiekből a Vodafone imidzsfilmet ajánlotta: „Ezt azért szerettem, mert zenére, klipszerűen rakhattuk össze. Az utómunka kicsit hosszadalmasra sikeredett a vágás miatt, de aztán mindenki örült". Hogy milyen játékfilmet tervez? „Filmem a halálról és a szeretteink elvesztéséről szól, kicsit más köntösben, mint ahogy megszokhattuk" – mesélte. Ennek örülni fog a közönségfilmeket tervezgető Filmalap.