További Cikkek cikkek
"Nem jutott az eszembe semmi, amiről forgatni lehetett volna. Ha tudok még hatni a filmemmel, akkor még van két-három ötletem, ha nem, akkor ez csak egy hattyúdal volt" - próbál választ adni arra a kérdésre Sándor Pál, hogy miért nem forgatott az utóbbi 18 évben, miért csak producerként működött közre. (A Noé bárkájára Sándor egyébként 2005-ben a Magyar Mozgókép Alapítványtól 120 millió forintot kapott, és a filmet már 2004-ben is támogatták.)
Sándor Pál megjegyezte: "Én vagyok a film producere, és komoly vitáim voltak magammal, de a végére megbékéltem." A közönség soraiban a sajtón kívül már nem csak Pindroch, de a többi szereplő: Kállai Ferenc, Garas Dezső, Badár Sándor, Kiss Mari, Oszvald Marika, Jordán Tamás, Szőke András és Stefanovics Angéla is nevetgélt. A tájékoztató apropója pedig az, hogy most készültek el a nyolc hónapos vágási munkálatokkal.
Öreges film Yonderboi-ra
"Ez egy öreges film?" - kérdezi Alföldi a rendezőtől, aki erre a földet kezdi el nézni, majd azt mondja: "Zaklatott film, ami sokkal gyorsabb és ritmusosabb, mint az eddigi munkáim." Ennek alátámasztására levetítettek egy kétperces jelenetet, amiben Garas a hatos villamoson utazik és visszaemlékezik a gyerekkorára, miközben a film zeneszerzőjének, Yonderboi-nak a zenéje szól.
"Nem a történet kezdett izgatni, hanem egy emberi közösség, egy barátság, egy mánia. Ráadásul Simó Sándor halála miatt a végesség gondolata is foglalkoztatott" - meséli a motivációjáról, majd hozzáteszi: "Nekem ez jött, ezek a zenék, ritmusok érdekelnek, ez a fajta pofátlanság és jelenetválasztás. Nem stílusegységet kerestünk, hanem a jelenet szempontjából legjobb beállítást." A sajtótájékoztatón még más részleteket is bemutattak a filmből: a nagypapát alakító Garas Dezső unokájával az RTL Klub vetélkedőjére megy, ahol az ország legjobb nagypapáját keresik. A három perces jelenet a kereskedelmi csatorna Fókusz című műsorára jellemző. A rendező szerint "ha a film nem sikerül, akkor nem a kompromisszumok miatt lesz rossz".
És miért Garas? "Ez kémia. Ez nem színészi kérdés, nekem ő kell. Látom egy emberi arc térképét, amit fel akartam tenni a vászonra" - magyarázta Sándor Pál, aki a három főszereplőre íratta a történetet: Garason kívül Kállai Ferencre és Törőcsik Marira. De a castingokon is szép gárdát hozott össze.
"Annyira be volt tojva a forgatástól, hogy nem ordibált" - mondta Garas Dezső a rendező forgatási módszeréről, aki később elmondta: "Az utóbbi években producerként megtanultam, hogyan lehet egy más típusú filmgyártásban boldogulni, mint amiben felnőttem."
Saláta tunkolva
Később leülök Alföldiék asztalához, épp salátát esznek. A forgatásról érdeklődöm, amiről Alföldi csak annyit mondott, hogy "kurva jó volt", majd elment. Oszvald Marika jó kedvvel tunkolja ki a maradékot, és mesélni kezd: "Felhívott a Pali a felkéréssel. Megijedtem, mert még nem csináltam ilyet, hiszen operett-színésznő vagyok. Részeges, lerobbant házmestert játszani. Mint egy idomár, olyan volt Pali aki mindig tudta, hogy beszéljen velem." Az utolsó falatok elfogyasztása után szorongva emlékszik vissza az elhagyatottnak tűnő belvárosi gangos házra, ami "egy nagyon nyomasztó helyszín volt" és ahol 30 napig forgattak háromnegyed éve.
Miután Oszvald Marika is elhagyta az asztalt, Stefanovics Angélához fordultam, aki a Noé bárkájában Garas Dezső 17 éves unokáját alakítja: "Nagyon a végén kerültem be a filmbe, mert Sándor Pál mindenképpen egy igazi tizenhét évest akart a szerepre. Többen ajánlottak a figyelmébe, de aztán próbáknak vetett alá. Oda ment a sminkeshez, hogy tud-e belőlem egy 17 évest varázsolni. Erre a sminkes csak annyit mondott, tudunk idősíteni rajtam."
Az RTL Klub támogatásával készített Noé bárkáját a filmszemlén mutatják be, csak a tervezett 2006 február helyett 2007 februárjában.