További Cikkek cikkek
Kőrösi Gábor vezetett körbe a repülőgéphangár-szerű raktárépületekben, ahol a München párizsi jeleneteihez használt francia nyelvű táblákat is tárolják. Közben a Spielberg-film forgatásról sztorizgat, de kéri, hogy ezt ne írjuk le. Amúgy általában is csak óvatosan nyilatkozik. A SzínMűvek egy szentendrei grafikai stúdió, és egy egyedi kerékpárokat tervező cég összeolvadásából jött létre. A négyfős csapat (Gábor mellett Kőrösi Dávid, Villei Barbara és Csiszár Zsófi) dolgozott még a Konyec, az Overnight és a Holdhercegnő díszletein, majd tavaly nyáron a Hellboy 2-n. "Tavaly nyáron Lágymányoson, a Tüskecsarnokban készült el a film, nagyon sok ember munkája volt, mi egy kis pont voltunk a díszlet körül, mégis sok látványelemhez volt közünk" - előlegezte meg a filmes. A díszlet az egész telep és jónéhány külsős cég, sok szobrász, festő közös munkájának gyümölcse volt, hangsúlyozta még.
Melyik helyszínt készítettétek a Hellboy 2-höz?
Kőrösi Gábor: A Golden Army Chambert, vagyis az Aranysereg termét, ahol majd a végső küzdelem zajlik Hellboy és Nuada herceg között. Tavaly nyáron Lágymányoson, a Tüskecsarnokban készült el, nagyon sok ember munkája volt, mi egy kis pont voltunk a díszlet körül, mégis sok látványelemhez volt közünk. A rúnákkal borított oszlopoktól kezdve a fogaskerekek felületéhez, a két hatalmas gömbszobor pedig a csapatunk büszkesége. A vasgolyónak látszó szobrot valójában öt- és hatszögekből vágva, focilabda módjára készítettük el, az egész egy 15 kilós labda lett. Ha tömör, akkor több száz kilós lett volna, jóval komolyabb felépítményt igényelve. Sajnos ez a két szobor nem maradt rajtunk a forgatás után, mert a stáb elvitte világgá, további forgatási helyszínekhez. Pedig jól mutatna az íróasztalom a gömb árnyékában. Ez egyébként egy nagyon aktív színpad, tele hatalmas fogaskerekekkel, az egész díszlet pörög-forog, ahogy azt az előzetesben is láthattad.
A forgatáson találkoztál a magyar szereplőkkel?
K.G.: Nem találkoztunk senkivel a magyarok közül. Nekünk nincs helyünk a forgatáson, a színészeknek nincs helye az építkezésen, oda csak a rendezőnek, az építésvezetőnek és a rengeteg munkásnak van szabad belépése. Meg a kaszkadőröknek, akik már a félkész díszletben elkezdtek próbálni, hogy minden simán menjen élesben. Nekik nagyon fontosak a megfelelő bekötések, a kötelek, drótok rögzítése. Az egész forgatás alatt ők voltak legtöbbet fizikai kapcsolatban a díszlettel.
Gábor mutat még néhány képet, aztán HD minőségben, teljes képernyőn is megnézzük a Hellboy 2 trailerét. Barbara szorgalmasan dizájnol a műhely túlsó végében lévő asztalnál, de a Mein Herz Brennt refrénjénél átjön hozzánk.
Jó választás a Rammstein aláfestő zenének?
Villei Barbara: Igen, nagyon. Nekem a Rammstein amúgy is bejön, de itt dinamizmust ad a trailernek. Amikor kikerült a netre, naponta hatvanszor játszottuk le itt a telepen.
Mit szólsz ahhoz, hogy a film csak augusztusban jut el hozzánk?
V.B.: Ezen nagyon meglepődtünk, mert azt terveztük, hogy az amerikai premier utáni vasárnapra összehívjuk a barátainkat, és együtt nézzük meg. Akkor jöttünk rá, hogy erre még két hónapot várni kell. Ez azért is gáz, mert addig sokan letöltik, és a fórumokon már előre lelövik a poénokat.
Mikor láttad a Hellboy első részét?
V.B.: Javában építettük a díszletet, amikor úgy döntöttünk, tűrhetetlen, hogy azt sem tudjuk, mit csinálunk, és megnéztük a Hellboyt. Egy videótékából kölcsönöztük ki, ahol a csaj azt mondta, megvan a Hellboy, de nem szokták keresni. Akkor azt gondoltam, "Úristen, mibe szálltunk be?" De egészen megtetszett.
Az egész SzínMűvek együtt nézte a filmet?
V.B.:Nem, csak a fele cég, Gábor és én. Nagyjából két éve dolgozunk együtt, én belefolytam a filmes munkákba, ő meg egyre többet tervez kerékpárokat. De bicajt tervezni jóval kisebb feszültség. Elég rázósak a határidők a filmeseknél, az meg az alap, hogy mindennek tökéletesnek kell lennie. A határidő szentírás. Igazán azóta izgalmas, mióta elkezdtünk modellezéssel is foglalkozni, a testalkotással megnyílt előttünk a harmadik dimenzió is, lehet lubickolni. Mégiscsak ilyesmit tanultunk az egyetemen.
A Hellboy-díszletek elkészítésénél tanulmányoztátok az eredeti Hellboy-képregények látványvilágát?
V.B.: Én csak egyet-kettőt olvastam. Zsófit kérdezd inkább, ő a nagy képregényrajongó.
Zsófi, te már a díszletépítés előtt is ismerted a Hellboy-t?
Csiszár Zsófi: Igen, a filmet és a képregényt is. Nagy kedvenceim, de imádom a többi képregényfilmet is.
Hogy kerültél be a csapatba?
CS.ZS.:Barbarán keresztül. Régóta ismerjük egymást, mindketten ipari formatervező mérnöknek tanultunk, korábban együtt terveztük a bicikliket is.
Napokat lehetne eltölteni a soroksári úti telepen, annyi a látnivaló. Az udvaron kaotikus összevisszaságban állnak a díszletek: a Lánchíd oroszlánjai, a Konyecben felbukkanó furgon, és egy ló madárszaros márványszobra, hungarocellből. "Úgy volt, hogy Polanski Pompei-filmje is jön Magyarországra, sajnos egyenlőre nincs itt, pedig nagy szakmai kihívás lett volna Pompei-t télen felépíteni. Egy ilyen filmnek a díszlete százszor akkora lett volna, mint az Aranysereg csarnoka. Azért remélem minden évben számíthat a magyar filmszakma egy újabb hollywoodi produkcióra."