Zoltán
9 °C
21 °C

Mire nem képes Julie Delpy?

2008.04.03. 00:43
Itt a tavasz, és vele rengeteg érzelem: mindenki mindenkit szeret a vásznon is. Heti kérdésünket a címben már ellőttük, úgyhogy jöjjenek az előzetesek.

Paranoid park

A deszkásokról készített filmet Tarr Béla legnagyobb amerikai rajongója, Gus Van Sant, aki éppen A londoni férfi elől hozta el a 2007-es cannes-i nagydíjat. Történetünkben a fiatal deszkás, Alex (Gabe Nevins) egy éjjeliőr halálának okozója lesz, majd minden bizonyítékot elpusztít, de másnap az iskolában megjelenik a rendőrség. Az Imdb olvasóinak tetszett a film (7,4), a Rotten Tomatoesnak (76 százalék) ahogy a fontos szaklapnak, a Cahiers du Cinemasnak is, mivel beválasztották 2007 tíz legjobb filmje közé. A film legjobb részei a deszkás jelenetek, ami a trailerből is kiderül, egyébként egy magába zárkózó csávót láthatunk egy olyan történetben, ami nem tart sehova, hanem egyszer csak megmutatja magát, írják a kritikusok. Bár többüknek jobban tetszett az elefánt, mint ez a 84 perces, kihagyásokkal dolgozó mozi. Végül egy jó tanács egy kritikából: ha vizuális költeményt szeretnénk készíteni, akkor azt csak Christopher Doyle operatőrrel tegyük (ő jegyzi ezt a filmet is).

Streetdance - Step Up 2.

A táncos Rómeó és Júlia második részében szinte ugyanaz történik meg, mint az elsőben, csak itt megfordították a szerepeket: az utcatáncos (Briana Evigan) bekerül egy tánciskolába, ahol megpróbál beilleszkedni. Persze, ez csak úgy sikerülhet, ha közben szerelmes lesz a művészeti suli legtehetségesebb táncosába, Chase (Robert Hoffman). Utóbbi beveszi a lányt az iskolai csapatba is, hogy együtt mutassák meg a városi versenyen, mi is az a street dance. Többen megjegyezték, hogy a film semmiben nem különbözik a többi táncos filmtől, sőt copy-paste-technikára panszkodnak. A két fiatal színész a felkészülésük során Baltimore utcatáncosaitól tanultak, és valamit jól csinálhatnak, ha 56 millió dollárt hoztak össze a filmmel. Bár az egyik kritikus ígéretet tett rá, hogy minden utcai táncra utaló jelet egy légkalapács erejével és lendületével fog elpusztítani.

2 nap Párizsban

Mire nem képes Julie Delpy? - teszi fel a teljesen jogos kérdést az Observer írója. Nehéz eldönteni, hogy Julie Delpyt színésznőként melyik filmjében szerettük a legjobban, hiszen szerepelt a Három szín-sorozatban, a Szexuális mélyfúrásokban és a Broken Flowersben is jó volt, és ne feledjük, ő jegyzi a Mielőtt lemegy a nap című romantikus dráma forgatókönyvét is, amelyet Richard Linklater rendezett. Most rendező és főszereplő egyben. A New York-ban élő francia fotós, Marion és amerikai barátja, a neurotikus Jack (Adam Goldberg) európai vakációjukról hazafelé tartva megállnak Párizsban a lány szüleinél, hogy felvegyék a macskájukat. A következő két nap próbára teszi a kapcsolatukat, mert túl sok a nyelvi és kulturális különbség, plusz még a bohém szülők, akiket Delpy igazi szülei alakítanak. A kicsit őrült fiút a Jóbarátokban Chandler szobatársaként megszeretett Goldberg alakítja, akinek azért becsúszott egy Zodiákus.

Út a vadonba

A 22 éves Christopher McCandless (Emile Hirsch) most diplomázott, és a biztos, kibetonozott jövő helyett az ismeretlent választja, és nekivág Amerikának. Emile Hirsch a szerep kedvéért majdnem 20 kilót fogyott, majd a forgatáson kaszkadőr nélkül kellett sziklát másznia, szembenéznie a medvével, illetve átkelni a folyón pedig eredetileg Sean Penn Leonardo DiCapriót szerette volna, Ron Franz szerepére meg Marlon Brandót: ebből is látszik, hogy több mint tíz évet várt az Út a vadonba című Krakauer-regény megfilmesítésére. Hirschről azt írják, hogy olyan, mint a 25 éves Sean Penn, ennél több nem is kell. McCandles útja a dél-dakotai búzamezőktől a Colorado folyó zuhatagain, és egy kaliforniai neo-hippi kolónián át egészen Alaszka áhított, ám veszélyes vadonjáig vitt. Eközben olyan érdekes emberekkel találkozott, akik döntő hatással voltak gondolkodására, és akiknek az életét ő is nagyban megváltoztatta. Sok-sok díjra jelölték Sean Penn moziját, köztük a legjobb férfi mellékszereplő Oscarjára Hal Holbrookot és a legjobb vágásért Jay Cassidyt, de végül a legjobb filmdalért járó Golden globe-ot vitte el, amit a Pearl Jam énekese, Eddie Vedder jegyez. Az Út a vadonban annak ellenére hozott 47 millió dollárt az alkotóknak, hogy egy nehéz dráma, amin még az Ünneprontók ünnepéből vagy a Kidobósból ismert Vince Vaughn sem változtatott.

A Róka és a Gyerek

A Pingvinek vándorlása című dokumentumfilmért Oscar-díjat szerző Luc Jacquet legújabb filmjében a francia hegyekbe vezeti a nézőket, hogy megmutassa egy róka és egy kislány kapcsolatát, mindezt nem meseszerűen és giccsesen teszi. Két héttel előzte meg Vuk visszatérését egy igazi francia róka, aki egy a francia hegyekben élő kislánynak lesz a barátja, pedig végig vadállatként viselkedik. A rendező, Luc Jacquet egy interjúban azt mondja, "semmiképpen nem akartam emberi érzelmeket ruházni rá, épp ellenkezőleg: igazi rókát akartam ábrázolni, természetes valójában". A rendező saját gyerekkori élményéből készítette el ezt a mesét 13 millió dollárból, amihez hat hónapon át követte a vadrókák viselkedését az élőhelyükön, ennek ellenére ők színész rókákkal dolgoztak, akik nem mindig aakrtak békára vadászni, mint vadon élő társaik.