Guy Ritchie nélkül is visszatért

2008.07.10. 10:19
Ezen a héten lőttek a romantikának. Jason Statham újra brit bűnözőnek állt, a Mély harapás című horrorparódiában egy fogazó punci bünteti a férfiakat, az IMAX-moziban meg a 3D-ben száguldozó versenyautók búgása ad prosztatamasszázst.

Banki meló

Jason Statham pont tíz éve szerepelt először brit bűnözőként a mozivásznon a Guy Ritchie-féle A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső című filmben. Jó pár sikertelenebb mozi után a kritikus szerint végre megint jó szerepet vállalt. Az ausztrál rendező Roger Donaldson átverésekben és autós üldözésben bővelkedő The Bank Jobja az 1971-es Baker Street-i rablást dolgozza fel. Az akkor eltűnt, 5 millió fontot (1,4 milliárd forintot) érő ékszer és pénz azóta sem került elő, talán mert a széfben terhelő adatok is voltak a korrupt londoni rendőrökről. A filmet 20 millió dollárból forgatták Londonban és Szardínián. A márciusi amerikai premier óta 30 milliót szedett össze a pénztáraknál, és a jó fogadtatásának a neten is nyoma van: 7,6 ponton áll az IMDb-n, 78 százalékot kapott a Rottentomatoeson. A rendezőnél csak a forgatókönyvírók, Dick Clement és Ian La Frenais kaptak több dicséretet. "Clement és Frenais a korábbiakhoz hasonlóan most is zseniális sztorit hoztak össze, kiváló narrációval és meglepő csavarokkal" - írta a Los Angeles Times a két hetvenes filmesről, akik számos megosztott díjat kaptak 1970 óta, és akiket tavaly lovaggá ütött az angol királynő.

St. Trinian's - Nem apácazárda

A St. Trinian’s nevű, rossz hírű angol iskola diákjai az egyik új Bond-lány, Gemma Arterton vezetésével próbálják megmenteni az intézményt a bezárástól. Ehhez nemcsak egy tévés kvízműsort kell megnyerniük, de a Leány gyöngy fülbevalóval című festményt is le akarják nyúlni a Nemzeti Galériából. Ez egy régi angol filmsorozat felmelegítése, amiben a most producerként is feltűnő Rupert Everett nőnek öltözik. A színészgárdába még több angol sztárt sikerült bezsúfolni, az iskola bezáratására játszó oktatási minisztert Colin Firth, Bridget Jones kötöttpulcsis udvarlója játssza, Stephen Fry tévés műsorvezetőként jelenik meg, míg a Lepattintva szexmániás rocksztárja, Russel Brand az illegális akciókban segíti az iskola diákjait. A film az IMDb-n mindössze 5,7 pontot kapott, a Rottentomatoeson 41 százalékot. „Célközönsége a brit fiatalság, és nekik biztos nem tűnik fel a béna rendezés és a gyenge technikai megvalósítás” – írta a Variety.

Mély harapás

Az Érzékek birodalma óta tudjuk, hogy a japánok élen járnak a beteg szexuális fantáziákban. Nem meglepő tehát, hogy a Mély harapás eredetije is egy japán horror. A 2004-es Gyilkos punciban vérszomjas szörnyikék másztak elő a lányokból, a nyugati verzióban a két lába között ereszt fogakat a főszereplő lányka. (Ez a jelenség különben az amerikai pueblo indiánok mitológiájában is felbukkan.) Dawn egy visszafogott amerikai tini, aki egy atomerőmű közelében él a családjával. Először biológia óra alatt esik le neki, hogy valami nem stimmel vele. A horrorparódia a híres amerikai pop art-os Roy Lichtenstein 52 éves fiának első egészestés próbálkozása, ami a feminista utalásaival már a Sundance zsűrijének különdíját is kiérdemelte. A Mély harapás a kritikusokat is meggyőzte, a Rottentomatoes-on 80 százalékot kapott. A közönség viszont lehúzta, az IMDb-n 6 pontra értékelték. „Köszönjük meg Mitchell Lichtensteinnek, hogy olyan filmet forgatott, amit minden férfi összeszorított lábakkal néz majd végig” – írta a Village Voice.

Nascar 3d

Nascar 3D

Csütörtöktől végre nemcsak tíz évvel ezelőtti 3d-filmekre válthatunk jegyet az IMAX moziban: itt a 2004-es Nascar 3d, térhatású száguldozással, és prosztatamasszázsnak is beillő, dübörgő hangeffektekkel. Amiből azt is megtudhatjuk, hogy az első gyorsulási versenyek szeszcsempészek és zsaruk között zajlottak, a 20-as évek Amerikájában. A Nascar 3D 2005-ben Golden Reel-díjat kapott a hangvágásért, 2004-es bemutatója óta 6,7 ponton áll az IMDb-n és 60 százalékot adtak rá a Rottentomatoeson. "Az IMAX-technika és a Nascar a létező legjobb párosítás Elvis és a gitár óta" - írta az USA Today, a Chicago Tribune-ban viszont lehúzták a filmet, mert "az igazi Nascar-rajongóknak semmi újat nem mond, és nekik kevés lesz a 3d is." A dokufilm eredeti narrátora Kiefer Sutherland volt, a magyar változatban pedig Kőszegi Ákos olvassa fel a kísérőszöveget, akit Tony Soprano magyar hangjaként ismerhetünk. "Teljesen visszaadta a valódi élményt, csak a gumik illata és a testre ható gyorsulási erő hiányzott ahhoz, hogy a versenyautóban érezzem magam" - nyilatkozta a filmről az Indexnek Makai György autóversenyző, aki már végigdöngetett a Daytona Beach-i, a Las Vegas-i és a dallasi Nascar-pályákon, és ha minden összejön, szeptembertől részt vehet a NASCAR Trucks sorozatban, ahol csak pickupok versenyeznek.