A Kölyök az eredeti címe az Edith Piaf extrém életéről szóló filmnek, amit a magyar forgalmazó még szimplábban Piafnak fordított (ami szerintünk szerencsés választás volt). A film rendezője itthon nem túl ismert, előző filmjéből, a Bíbor folyók
második részéből inkább Jean Renót jegyeztük meg. A Piaffal ez talán változik, és Olivier Dahan neve is bekerül a köztudatba: az idei Berlini Filmfesztiválon Aranymedvére jelölték a filmet. A főszereplő
Marion Cotillardot korábban a
Taxi című film Danieljének barátnőjeként ismerhettük, most 150 centis Piafként remekel: 15 éves korától 47 éves korában bekövetkezett haláláig játssza az énekesnőt. A ronccsá öregedett piafos jelenetekhez öt órán keresztül sminkelték a színésznőt, aki a hitelesség miatt még le is
borotválta a szemöldökét. Az átalakítás sikeres volt, a filmről az IMDb szavazóinak (7,6) és a RottenTomatoes kritikusainak (75 százalék) szinte azonosan jó a véleménye. Ezt lehet Cotillardnak, a rengeteg felcsendülő ismerős dalnak köszönni (Edith Piaf hangján halljuk szinte az összes ismert slágert), de leginkább az eredeti
Edith Piafnak.
Már egy hete játszák a mozik premier előtt a Vaskabátok című valóban fergeteges vígjátékot. Ennek oka az, hogy a forgalmazók a szájhagyomány útján terjedő népszerűsítésre számítanak, mivel a filmet sem az alkotók, sem a szereplők nevével nem tudják eladni (ötszázan nézték meg az első hétvégén Budapesten, de így is felkerült a top tízbe). Bár a szereplő és alkotógárda egyik korábbi filmje, a
Haláli hullák hajnala itthon is sikeres lett, az a film csak dvd-n jelent meg. Kérdés, mennyire felismerhető a főszereplő Simon Pegg, aki a mintarendőr Nicholas Angel szerepére készülve több, mint 13 kilót fogyott. Egyébként a Haláli hullák hajnalának zeneszerzőjének nevét kölcsönözték a Vaskabátok főhősének. A premier előtti vetítések eredményeként olvasóink szerda estig 9,35-re értékelték a filmet a 10-ből, de ugyanennyire imádták az IMDb szavazók (8,4) és a RottenTomatoes kritikusai is (89 százalék). Már a történet konfliktusforrása is vicces: egy fiatal mintarendőrt a vidéki kisvárosba helyeznek, mert az összes bűnözőt, szélhámost, gyilkost azonnal kézrekeríti, így elvette a londoniak elől a munkát.
Több okból is különleges bemutató a Die Hard 4.0 – Legdrágább az életed. Egyik az, hogy végre itt van, a másik, hogy az angol Live Free or Die Hard címet magyarították bénán erre, talán hogy azt sejtessék, nincs esély egy ötödik részre. (Persze a TV2-s címadással még lehet egy Megadrágább az életed változat is). Rajtunk kívül még a franciák távolodtak el az eredetitől: Vissza a pokolba címmel. A Bruce Willist
híressé tevő sorozat negyedik részének szerdán lesz a világpremierje. Még sajtóvetítése sem volt itthon, mi is csak véletlenül találkoztunk valakivel, aki - a korhatárbizottság tagjaként - látta: és még ő is csak hangeffektek és zörej nélkül tekinthette meg, így azzal kellett beérnie, hogy Bruce Willis százféleképpen nyögi végig a mozit. (Amerikában 13 a korhatár, itthon 16 év). Ami biztos, hogy a
legutóbbi Die Hard-film óta 12 év telt el, és a forgatókönyvírók úgy látták, itt az ideje már a sorozatba is betenni az internetet meg a digitális technikát. Szóval az minden bonyodalom okozója. Akciójelenetekből sem lesz hiány, Bruce Willis dublőre, Larry Rippenkroeger például ripityára törte magát a forgatás alatt, ezért egy darabig le is állt a munka.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!