Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Cikkek cikkek
"Nem indult úgy, ahogy számítottuk, de azt hiszem most minden film elhasal, csökkent a mozibajárók száma a szeptemberi zavargások óta" - mondta a Valami Amerika rendezője, Herendi Gábor új filmje, a Lora gyengébb indításáról. A film első hetén a bevétel szerint harmadik helyezett volt a budapesti toplistán olyan több hete mozikban futó alkotások mögött, mint az Éjszaka a múzeumban és a Parfüm.
Ez az első heti harmadik helyezés még rosszabb adat, ha tudjuk, hogy a 8,7 millió forintnyi bevételt - amit Lora a nyitóhetén a budapesti mozipénztárakban begyűjtött - Herendi előző filmje, a Magyar vándor az első napján teljesítette. "Ez egy más típusú film - mondta erről a rendező. - Valószínűleg az terjedt el hogy egy kicsit drámaibb."
"Lehet hogy rosszul kommunikáltuk. Kicsit sötétebbre festettük a reklámokkal" - mondta a gyengébb szereplés egyik feltételezhető okáról: az erős, de eltévesztett marketingről. Annak ellenére, hogy romantikus vígjáték titulussal illetik a filmet, a plakátján fekete háttérből tűnik elő a négy ismeretlen főszereplő arca, és az egyetlen ismert név, a rendezőé csak kisbetűvel szerepel felül. A reklám pedig kép nélkül futott, Reviczky Gábor baljós hangjával. "A film humora nem tudott működni a mozielőzetesben, illetve a húsz másodperces tévészpotban, hiszen ezek a karakterből fakadnak" - magyarázta, miért nem vidámabb kategóriában indították a reklámozást.
"A második lépésben amúgy is olyan spotot akartunk, ahol képek is vannak, de most a tervekkel ellentétben könnyedebb zenét is tettünk alá" - tette hozzá. Csütörtökön a Mokka című tévéműsorban Herendi Gábor Liptai Claudiával és Szabó Győzővel a Valami Ameriká-s szexjelenetükre emlékeztek, hogy jelezzék a Lora című filmben is van szex. "Vérdráma - mondta Claudia a bejátszásról. - Holott aki látta a Lorát, tudja, hogy a filmnek csak húsz százaléka ilyen, a többi humor. Ez egy vígjáték!" - hangsúlyozta. A film egy vak lányról szól, a közönség mégis végigneveti a filmet, mondta ekkor a rendező is. Hogy a kevésbé vészjósló, újabb marketing megváltoztatja-e a nézettséget? "Ez még nagyon friss dolog, ennek hatásai a jövő héten dőlnek el - válaszolta az Indexnek Herendi. - Tény azonban, hogy a második hetén már megemelkedett az országos nézőszám: 9 400-ra emelkedett az első heti 8 400-ról."
És mit szól ahhoz, amivel a mai nap már foglalkozott is a sajtó, hogy filmjét kisebb ováció fogadta a filmszemlén, mint a zsánerfilm kategóriában konkurens Sas Tamás S.O.S. Szerelemét? "Egyszerű, a mi díszbemutatónk már megvolt január 24-én, ezért nem hívogattuk ki most egyenként a stábtagokat a meghajláshoz és nem csináltunk akkora show-t a film végén. Szerintem ettől függetlenül szerették a filmet a szemlén."