Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Lucky Luke lesz az utolsó 2d-s rajzfilm

2008.04.30. 12:01
Az új Lucky Luke-rajzfilm rendezőjével, Olivier Jean Marie-val a képregényekről és az Oggy és a svábbogarakról is beszélgettünk a kézi fázisrajzolás mellett. A Lucky Luke - Irány a vadnyugatot csütörtöktől vetítik a magyar mozik.
Olivier Jean Marie

Miért Lucky Luke-rajzfilm született, és nem Asterix?

Nem tudnék dönteni Lucky Luke és Asterix között, mindkét képregényt nagyon szeretem. Most sem én választottam, a Lucky Luke jogtulajdonosai kerestek meg az egészestés rajzfilm ötletével, én pedig örömmel elfogadtam. Korábban már dolgoztam nekik.

Olyan 3d-s rajzfilmek után, mint Shrek vagy egy Beowulf, mennyire éri meg hagyományos rajzfilmet készíteni?

Ez most égetően nagy kérdés a szakmában. Valószínűleg a Lucky Luke lesz az egyik utolsó nagy költségvetésű, hagyományos technikával készülő családi rajzfilm. Az animációs filmeknek jelenleg két fejlődési iránya van: a látványos 3d-rajzfilmek, és a 2d-s "felnőttmesék", mint a Belleville randevú, vagy a Persepolis. Lucky Luke rajzfilmet semmiképpen nem csinálnék 3d-ben, mert az nagyon csúnyán mutatna. Itt meg kell őrizni a képregényszerű grafikát, még akkor is, ha ezzel szembemegyek a mai divattal.

Mennyi időt vett igénybe a rajzfilm elkészítése?

3 évet. Ebből maga a rajzolás másfél év volt, a többi a közös ötletelés, a történet megírása, és a zenék megkomponálása.

Mennyire volt jelen a kézi fázisrajzolás a Lucky Luke elkészítésében?

Számítógépek nélkül ma már lehetetlen rajzfilmet készíteni, ezért mi is kevertük a modern technikát a hagyományossal. 100 rajzolónk volt, akik nagy asztalokon, rengeteg papírral dolgoztak a figurák mozgásán, és a hátterek is kézzel festve készültek. Ezeket utána beszkenneltük, és photosoppal kipótoltuk a hiányzó színeket. A szekerek és a postakocsik viszont már 3d-s modellek, de utólag ezek is kaptak egy filtert, amitől "képregényszerűnek" tűnnek.

Mennyire kaptak szabad kezet a forgatókönyvírók? Beleszólt a történetbe a képregénykiadó?

Nem akartam egy adott Lucky Luke-képregényt elejétől végéig megfilmesíteni, legszívesebben mindet beleraktam volna. A kiadó, a Lucky Comics szabad kezet adott, de a forgatókönyvíró társammal, Jean-François Henry-val nagyon nehezen tudtunk dönteni a kedvenceink között. Így a végleges koncepciónk egy "Lucky Luke-road movie" lett, amiben a főhős beutazza az egész vadnyugatot, találkozik az indiánokkal, a Daltonokkal, Jesse James-szel, Billy a kölyökkel. Sajnos a mexikóiakkal nem, pedig nekem mindig is a Tortilla a Daltonoknak volt a kedvencem.

Goscinny Lucky Luke-filmjei jobb kritikát kaptak, mint a Hanna-Barbera rajzfilmek , vagy a Terence Hill-féle Lucky Luke. Ilyen nehéz kilépni a mester árnyékából?

A rajzfilmesek mindig valami eredetit akarnak alkotni. Azt nem lehet megcsinálni, hogy lemásolom Goscinny 71-es Daisy Town-ját, még akkor sem, ha az tetszett legjobban a rajongóknak.

Ezért hasonlítanak a Lucky Luke-figurái az Oggy és a svábbogarak szereplőire?

Még több kép Lucky Luke-ról és a Daltonokról - Klikk!

Nagyon örülök, hogy ismered ezt, és igen, a hasonlóság nem véletlen. A rajzfilmes csapatom, akikkel most a Lucky Luke-ot csináltuk már az Oggy-sorozat idején is együtt dolgozott. A hasonlóság nem marketingfogás, nem az volt a célunk, hogy a filmünket megnézzék a képregényesek és az Oggy-rajongók is. Inkább úgy mondanám: belecsempésztük a Lucky Luke-ba a művészi védjegyünket, és a kedvenc Oggy-karaktereinket.

Nem akar összeállni a Lucasfilmmel, és animációs filmet készíteni a Monkey Island-ből vagy a Day of the Tentacle-ből?

Erre is gondoltunk. Valakinek mindenképpen meg kellene csinálni, mert az alapanyag jó, egy hozzáértő csapat kezében vicces rajzfilmsorozat születhetne belőle. Mi most egyelőre visszatérünk a gyökerekhez, akadt még pár ötletünk az Oggy és a svábbogarakhoz és a Space Goofhoz is. És van egy nagyon súlyos témákat érintő, felnőttrajzfilm-tervem is, de erről most még nem mondhatok többet. De majd kérdezz rá néhány év múlva!