További Cikkek cikkek
Kampányra fordítják a miniszteri támogatást
"Létezik állami segítség, de csak velük nem megy" - vonta le a tanulságot M. Tóth Géza. A jelöléshez szükséges Los Angeles-i vetítést a Maestrót gyártó Kedd stúdió intézte, majd a jelölés után keresték meg a minisztériumot. A 28 millió forintos állami támogatásból hirdetéseket vesznek hollywoodi lapokban, többek között a Variety-ben, a Hollywood Reporterben. Ezzel ugyanazt a kampányt végig tudják csinálni, mint a Disney vagy a Pixar a saját filmjeivel. Los Angelesben már felbéreltek egy külön publicistát, aki csak ezzel foglalkozik.
A Maestro február 25-én négy másik animációs rövidfilmmel, a Danish Poet című kanadai, a No Time for Nuts című amerikai alkotással, valamint a Little Matchgirl című Disney-produkcióval és a Lifted című Pixar-animációval versenyez az Oscar-díjért. "Az önkifejezés vágya mellett a közönség is fontos. Tizenhárom éve tanítok az egyetemen, és mindig hangsúlyozom, hogy figyelembe kell venni, hogy a közönség milyen vizuális kultúrával rendelkezik" - mondta el M. Tóth Géza, aki azt is elárulta, nagyjából tíz millió forint egy ekkora animáció elkészítésének költsége.
Eltalálták őket
"A Maestróval a fesztiválközönségre építettünk, és elég jól eltaláltuk őket. A tapasztalatok alapján később javítottunk is a filmen" - tette hozzá M. Tóth. Az Oscar-jelölés a Maestro negyvenedik elismerése. A film fesztiváloztatásában a Magyar Filmunió és saját stúdiójuk, a Kedd animációs kisstúdió is szerepet vállalt. A február végi Oscar-díjkiosztóig több helyszínre meghívták az alkotókat, február 5-én közösen ebédelnek az összes jelölttel, később sajtótájékoztatókon, stúdiólátogatásokon vesznek részt New Yorkban, San Franciscóban és Los Angelesben.M. Tóth Géza jelenleg két új animáción dolgozik. Májusban készül el az Ergo című, 8 perces kisfilmje. Ez a Maestróhoz hasonlóan 3D-s lesz, de sokkal lassabb, filozofikusabb, nem csattanóra épül. Az MTV-vel együttműködésben folyik egy 150-200 részesre tervezett animációs sorozat előkészítése. Ezt a Magyar népmesék 21. századi folytatásának szánják Modern népmesék címmel, és most keresik a finanszírozási lehetőségeket. A tervek szerint a sorozatból 80 rész már az idén elkészülne. A Magyar Televízió korábban is dolgoztatott a Kedd filmstúdióval, a rendező tanítványai készítették az m2 új arculatát.