Miniszteri különkeret a Maestrónak

2007.01.29. 18:26
A fesztiválközönségre épített M. Tóth Géza a Maestro című rövid animációjával, amit múlt héten Oscar-díjra jelöltek. Hiller István 28 millió forinttal járult hozzá a film kampányához, hogy ne maradjon le a konkurens animációs stúdiók jelöltjeitől, derült ki az Urániában tartott sajtótájékoztató utáni interjúban.
Hiller István kulturális miniszter saját keretéből 28 millió forinttal járul hozzá M. Tóth Géza Oscar-jelöléssel kapcsolatos költségeihez. "Szerintem a siker már megszületett - jelentette ki a sajtótájékoztató után Hiller. - Biztosítani kell a lehetőségeket, hogy a tehetségükhöz mérten csak ezzel kelljen foglalkozniuk. Ezt biztosítja a miniszteri keret."

Kampányra fordítják a miniszteri támogatást

"Létezik állami segítség, de csak velük nem megy" - vonta le a tanulságot M. Tóth Géza. A jelöléshez szükséges Los Angeles-i vetítést a Maestrót gyártó Kedd stúdió intézte, majd a jelölés után keresték meg a minisztériumot. A 28 millió forintos állami támogatásból hirdetéseket vesznek hollywoodi lapokban, többek között a Variety-ben, a Hollywood Reporterben. Ezzel ugyanazt a kampányt végig tudják csinálni, mint a Disney vagy a Pixar a saját filmjeivel. Los Angelesben már felbéreltek egy külön publicistát, aki csak ezzel foglalkozik.


M. Tóth Géza

A Maestro február 25-én négy másik animációs rövidfilmmel, a Danish Poet című kanadai, a No Time for Nuts című amerikai alkotással, valamint a Little Matchgirl című Disney-produkcióval és a Lifted című Pixar-animációval versenyez az Oscar-díjért. "Az önkifejezés vágya mellett a közönség is fontos. Tizenhárom éve tanítok az egyetemen, és mindig hangsúlyozom, hogy figyelembe kell venni, hogy a közönség milyen vizuális kultúrával rendelkezik" - mondta el M. Tóth Géza, aki azt is elárulta, nagyjából tíz millió forint egy ekkora animáció elkészítésének költsége.

Eltalálták őket

"A Maestróval a fesztiválközönségre építettünk, és elég jól eltaláltuk őket. A tapasztalatok alapján később javítottunk is a filmen" - tette hozzá M. Tóth. Az Oscar-jelölés a Maestro negyvenedik elismerése. A film fesztiváloztatásában a Magyar Filmunió és saját stúdiójuk, a Kedd animációs kisstúdió is szerepet vállalt. A február végi Oscar-díjkiosztóig több helyszínre meghívták az alkotókat, február 5-én közösen ebédelnek az összes jelölttel, később sajtótájékoztatókon, stúdiólátogatásokon vesznek részt New Yorkban, San Franciscóban és Los Angelesben.

M. Tóth Géza jelenleg két új animáción dolgozik. Májusban készül el az Ergo című, 8 perces kisfilmje. Ez a Maestróhoz hasonlóan 3D-s lesz, de sokkal lassabb, filozofikusabb, nem csattanóra épül. Az MTV-vel együttműködésben folyik egy 150-200 részesre tervezett animációs sorozat előkészítése. Ezt a Magyar népmesék 21. századi folytatásának szánják Modern népmesék címmel, és most keresik a finanszírozási lehetőségeket. A tervek szerint a sorozatból 80 rész már az idén elkészülne. A Magyar Televízió korábban is dolgoztatott a Kedd filmstúdióval, a rendező tanítványai készítették az m2 új arculatát.