Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz Egy szoknya, egy nadrágot, Gyöngyössy Bence filmjét 254 ezren látták, ez 226 millió forintos bevételt eredményezett. Az októberben forgalomba került vígjátékot - amely az idei filmszemle versenyprogramjában is szerepel - szintén 33 kópiával, de a Sorstalanságnál többször vetítették, az előadások száma meghaladta a 7 700-at.
A harmadik legnépszerűbb tavaly bemutatott mozgókép a Csudafilm volt; a Ragályi Elemér által rendezett alkotást, amely januárban került a mozikba, 180 ezres látogatószám és 124 millió forintos jegybevétel jellemezte.
A három legnézettebb alkotást sorrendben a Le a fejjel, valamint a Csak szex és más semmi című film követte 153 ezres, illetve 146 ezres nézőszámmal. A további alkotások mindegyikére 100 ezernél kevesebb jegyet adtak el; a nézettségi rangsor hatodik helyén álló Az igazi Mikulást csak 35 ezren nézték meg.
A forgalmazók rangsorát - a filmjeik által vonzott nézők számát alapul véve - a Hungaricom vezette, mely a Csudafilm, a Le a fejjel és a Csak szex és más semmi című filmmel szerepelt; az alkotásokat 480 ezren látták. A második helyre az Intercom került az általa forgalmazott egyetlen magyar filmmel, a Sorstalansággal. A sorban a harmadik a Best Hollywood volt az Egy szoknya, egy nadrág című alkotással.
A filmforgalmazók adatközlése alapján tavaly összesen 19 magyar filmet mutattak be; több mint 34 500 előadásra 1,3 millió néző váltott jegyet.