További Cikkek cikkek
Tekintse meg képeinket! |
Digitális expressz
A történet egy kisfiúról szól, aki karácsony előestéjén az ágyában forgolódva azon tűnődik, vajon létezik-e a Mikulás, vagy csak mese az egész. A Fiú lélegzetvisszafojtva várja a rénszarvasok patkójának dobogását, a szán csilingelését. A következő pillanatban egészen más zaj veri fel az éjszaka csendjét: a ház előtt nagy pöfögéssel egy különleges vonat fékez. Utasai pizsamás gyerekek, az úticél pedig az Északi sark. A Fiú úgy dönt, felszáll ő is a varázslatos Polár Expresszre. Kezdődik a kalandos utazás.
Hanks egy személyben játssza a Fiút, a Kalauzt, a Fiú apját, egy hobót, Dickens Karácsonyi énekéből Scrooge-ot és magát a Mikulást is.
"Ha ezt a filmet a szokványos módon készítettük volna el, azaz igazi díszletekkel, effektekkel, körülbelül hat évünkbe és egymilliárd dollárunkba került volna" - magyarázza Zemeckis. "Az egész történet éjszaka játszódik, mindent be kellett volna világítani. Képzeljenek el egy kissrácot, ahogy egy robogó vonat tetején egyensúlyoz az Északi sarkon. Lehetetlen lett volna megcsinálni a hagyományos módszerekkel."
A filmesek három technikát is kipróbáltak a forgatás megkezdése előtt.
"Az egyik az lett volna, hogy a 2D-s digitális anyagot a színészekkel élőben, igazi díszletek között vesszük fel és a díszleteket később kifestjük. A második lehetőséget is kipróbáltuk: a színészek élőben, de zöld háttér előtt játszanak, amire később rávetíthetjük a díszleteket. Aztán jött a harmadik megoldás, a 3D-s felvételek. Annyira jól sikerültek, hogy végül egyáltalán nem tértünk vissza a 2D-hez" - emlékezik vissza Zemeckis.
Rajzfilm forradalmi technikával
klikk a képre! |
A Polár Expressz filmtörténelmet ír: ez az első egész estés mozi, ami teljes egészében egy vadonatúj technikával, az úgynevezett Performance Capture-rel készült. Az eljárás lényege, hogy a színészek arcára és testére "referencia pontokat", azaz többszáz apró üveggyöngyöt ragasztanak, amelyeket olyan anyaggal vonnak be, ami visszaveri az infravörös fényt. A visszavert fényt nagy felbontású digitális kamerákkal rögzítik minden szögből és így jön létre a 3D-s mozgókép.
Zemeckis a lehető legnagyobb precizitással akarta megalkotni az emberi arc mozgását, hogy ábrázolni tudja a színész játékát is, ne csak az arcvonásait. Ezért azt javasolta, hogy az összes főszereplőt ezzel az aprólékos technikával vegyék fel.
"Emlékszem arra a rémisztő pillanatra, amikor Bob elmondta, mit akar. Rámnézett és azt kérdezte, "Na, meg tudjuk csinálni?" - meséli a film producere, Steve Starkey. "Én meg azt feleltem, amit mindig. "Persze".
A Polár Expresszt november tizedikén mutatják be Amerikában. Magyarországon az InterCom forgalmazásában december 9-én kerül a mozikba.