További Cikkek cikkek
Antal Nimród 19 millió dollárból forgatott horrorja a bemutató utáni első három napon 7,6 millió dollárt hozott 2 551 amerikai moziban, ezzel eddig a negyedik helyen áll, írja a Variety a horrorfilm indulásáról. Ez nem rossz eredmény, hisz a debütáló filmek közül csak az Anthony Hopkins főszereplésével készült Fracture előzte meg az Antal-filmet 11,2 millió dollárral.
Mozira lebontva viszont már szerényebb eredményt mutat a Vacancy: mozinkénti bevétele 2 979 dollár, míg a Hopkins-film 4 574 dollárt hozott. És akkor is szerény az eredmény, ha a stúdió várakozásához viszonyítjuk, hisz ahogy a rendező az Indexnek a bemutató előtt elmondta: "a Screen Gems stúdiónál 15 millió dolláros első hétvégével számolnak", bár hozzátette azt is, annyi a minimális elvárás, hogy visszahozza a befektetett pénzt.
A Variety meg a Hollywood Reporter is kiemeli, hogy nem futott teljes házzal a motelszobában ragadt házaspár horrorja. A Box Office Mojo indokot is szolgáltat erre: "a Vacancy azt a hibát követte el, hogy azt hitték, a színészek el tudják adni a filmet, pedig Kate Beckinsale és Luke Wilson soha nem vittek sikerre filmet önmagukban, ráadásul más-más műfajban voltak sikeresek eddig". A Daily Utah Chronicle pedig hangsúlyozza, hogy láthatóan van tehetsége a rendezőnek a feszültség teremtéshez, szépen fényképezett a film és jók benne a színészek, "már csak agyakat kellene megmozgatnia a nagyobb sikerhez".
A toplista még
A heti premierek közül így is csak a Fracture tudta megelőzni a Vacancyt. A Fracture sztorija is izgalmas: Hopkins megöli a feleségét, vagy nem. (Már a trélert is erre a bizonytalanságra hegyezték ki.) Második hete vezeti a jegybevételi listát a D.J. Caruso Disturbiája, ezen a héten 13,5 millióval végzett. A film főszereplője, húszéves Shia LaBeouf, az apja halála után édesanyjával (Carrie-Ann Moss) új házba költözik, és barátnőjével rendszeresen kukkolja a szomszédot, akiről kiderül, hogy sorozatgyilkos.
Egy hónap alatt elérte a 100 milliós bevételi határt Will Ferrelék műkorcsolyázóiról szóló komédiája, a Blades of Glory, ami ezen a héten éppen csak beelőzte Antal Nimródékat a 7,8 millió dolláros heti jegybevételével. Meglepetésnek tűnik, hogy csupán a nyolcadik helyen kezdett az Adrian Brody és Meg Ryan főszereplésével forgatott In the Land of Woman. És hatodik lett 5,8 millióval Bridget Jones gyártóinak, a Working Title-nak az akcióvígjátéka, a Hot Fuzz, ami egy londoni szuperzsaruról szól, akit áthelyeznek az unalmasnak tűnő Stanfordba.
Magyar viszonylatban
Antal Nimród első filmje, a Kontroll 180 millió forintba került, míg a főleg amerikai piacra készült Vacancy költségvetése 19 millió dollár, azaz 3,4 milliárd forint volt. A Kontrollt 22 kópián forgalmazták itthon, a Vacancyt 2 551-en az amerikai mozikban. De a számok a nézettségben is mutatják az aránybeli különbségeket: az utóbbi 18 év egyik legsikeresebben induló magyar premierje Rudolf Péter Üvegtigris 2-je volt, amire az első hétvégén 120 000-en váltottak jegyet országszerte, az S.O.S. Szerelmet Valentin-napon 70 000-en nézték meg, A miniszter félrelépre 68 000-en voltak kíváncsiak az első négy napon, a szintén első tíz helyezettben versenyző Kontrollt 30 000-en látták. A Vacancyre az átlag 6 dolláros mozijeggyel számolva 1,3 millióan vettek jegyet.
Az Amerikában született magyar rendező Kontroll című, itthon készült thrillerének sikere után öt évvel készítette el Kate Beckinsale-lel és Luke Wilsonnnal a Sony stúdiójában és a Los Angeles melletti sivatagban a Vacancyt. Jelenleg Antal Nimród Szabó István mellett az egyetlen neves magyar rendezőnk, aki itthon és tengerentúlon is forgatott műfaji filmet, nagyobb költségvetésű stúdiófilm forgatásában pedig az egyetlen.