Bújtatott reklámok a filmekben

2006.08.17. 14:52
A mozifilmekben és tévéfilmekben elrejtett reklámok száma 2010-re megháromszorozódhat, mivel a nézőknek egyre több lehetőségük van rá, hogy a filmek között sugárzott reklámokat átugorják, jelenti a Reuters.

2005-ben 39 százalékkal több bújtatott reklám szerepelt a média különböző területein, a filmektől a regényekig, a PQ Media kutatócég felmérése szerint. Abban az évben 2,21 milliárd dollárt fizettek ezért a reklámformáért, de az összeg 2010-re elérheti a 7,6 milliárdot.

Fogyasztói érdekvédelmi csoportok tiltakoznak a bújtatott reklámok terjedése ellen. Szerintük a filmek szövegében, vagy a jelenetekben megjelenő termékek elmossák a szórakoztatás és a reklámok közötti különbséget.

A legtöbb bújtatott reklámot az Egyesült Államokban alkalmazzák, ezeknek értéke 2005-ben 1,5 milliárd dollár volt. Legnagyobb részük tévéműsorokban és filmekben jelent meg, de 58 milliót költöttek videójátékok, zeneszövegek, könyvek és újságok bújtatott reklámjaira.