További Kritika cikkek
Feltámadtak a 80-as évek kultikus horrorfigurái. Január 13-án mutatták be az új Péntek 13-at, amiben Jason megint vérfürdőt rendez a Kristály-tónál, Rob Zombie már forgatja a második Halloween-filmjét a konyhakéssel mészároló Michael Myersről, Michael Bay pedig 2010-re ígérte a pengekesztyűs Freddy Kruegert. A horror-reneszánsz visszahozott egy kevésbé ismert kanadai filmet is, az 1981-es Véres Valentint, amit a magyar származású George Mihalka rendezett.
Hollywoodban minden ünnepnek megvan a maga sorozatgyilkosa. A legismertebb ugye a Halloween-sorozat, de kedvelt téma a karácsonyi horror, és a hálaadás napi vérengzés is. A Véres Valentinban Darth Vader és Mike Myers szerelemgyereke a gyilkos: egy gázálarcban szörcsögő bányász, aki pengekesztyű és konyhakés helyett ásóval lékeli meg a sikoltozó szereplők koponyáját. És hogy még véletlenül se keverjük össze a többi, ünnepeken gyilkoló őrülttel, Valentin-napi üdvözlőkártyákat írogat a rendőröknek, és mellé bonbonosdobozba csomagolja az áldozatok kivágott szívét.
A 81-es Véres Valentin kiváló alapanyag 3D-filmnek. Egy csákánnyal jóval látványosabb öldöklést lehet rendezni, mint egy egyszerű konyhakéssel. A jó szögből felvett (és gondosan utómunkázott) jelenetekben többször is az arcomba repült a gyilkos fegyver, máskor meg úgy tűnt, mintha a fröccsenő agyvelő mellettem ülőt terítené be. De csak 3D-szemüveggel érdemes megnézni a filmet, mert anélkül a sztori teljesen átlagos: szolgai módon felvonultatja a slasher műfaj alapkövetelményeit (a maszkos őrült lemészárolja a fiatalokból álló kis közösséget egy régi sérelem miatt), és még a gyilkos személyét is hamarabb kitaláltam, mint a szereplők.
Az 1981-es Véres Valentinban a bányában rendezett bulin hullottak a huszonévesek, a remake-ben viszont kibővítették a gyilkosságok helyszíneit, hogy még jobban sokkolhassák a nézőt. Fröcsög a vér a romos erdészlakban, az otthonos nappaliban, meg éjszaka az áruházban (ahol ugye mindig a kritikus pillanatban kapcsolódik le az összes neon), bár ilyet már láthattuk a Sikoly, a Halloween, vagy a Gyerekjáték folytatásaiban is. A rendező, Patrick Lussier filmográfiáját átnézve itt inkább az elődök előtti tisztelgésről lehet szó, és nem ötlettelenségről: ő volt a vágója a Rémálom az Elm utcában 7-nek, a Halloween H20-nak, és a Sikoly-trilógiának. Az igazi horrorrajongóknak más is ismerős lehet: az öreg sheriffet játszó Tom Atkins most is ugyanaz a bulldogfejű, pornóbajszos keményfiú, aki a Hallowen 3-ban volt, csak azóta megőszült és ráncosabb lett.
A többi szereplő a sorozatok világából érkezett. A tipikus, 10 év távollét után a szülővárosba hazatérő főhőst a bamba tekintetű Jensen Ackles alakítja (C.J. a Dawson és a haverokból), aki sajna csak a hallucinálós jeleneteiben, vérző fejjel tud színészi játékot produkálni. A volt barátnőjét Jaime King játssza, aki egyben a gyerekét féltő, megcsalt anyuka is. Szimpatikus karakter, az ő túléléséért végig szurkolhat a néző, ha már a jóképű, de szemét seriffnek (Kerr Smith, szintén a Dawson és a haverokból) nem lehet.A színésznőnek ráadásul sikerült végre kitörnie az örökös szőke kurva skatulyájából: a melleit már láthattuk a Sin Cityben (Marv szerelmét, Goldyt alakította), a Véres Valentinban viszont nem vetkőzik, minden jelenetben kockás favágóinget hord. De még így is erotikusabb, mint a horrorfilmekből kihagyhatatlan, meztelenül lemészárolt jó nő, aki ezúttal Betsy Rue.
A Véres Valentin 3D nem jobb a slasher műfaj nagy klasszikusainál (Halloeween, Péntek 13), de az elmúlt évek Bálint-napi horrorjait mindenképpen felülmúlja (ami nem nehéz, ha a 2001-es Valentine olyan hatásvadász trükkökkel próbált sokkolni, mint mikor az álarcos gyilkos fúróval végzi ki a medencében úszkáló Denise Richardst). A film csak a gyönyörű Jaime King, a horrorveterán Tom Atkins, és persze a térhatású vérengzés miatt érdemel 7/10-et. 3D-szemüveg nélkül csak 6-os.
Rovataink a Facebookon