Bruce Lee-pörkölt lecsóval

2005.06.23. 12:02
Már megint nekem jutott az év akciófilmje, ami emellett habkönnyű vígjáték és paródia-gyűjtemény is egyben. Igazi közönségfilm, mindenkinek melegen ajánlható, aki szereti a verekedős, effektes, vicces, gengszteres, sohasevoltneon-díszletes börleszket.
A pofonok földje az év titkos slágerfilmje. Bruce Lee ballonkabátos szelleme Jackie Chan földi maradványaival keringőzi körbe Buster Keaton Magritte-tetoválását örömében, a Wachovski-testvérek pedig évekre visszavonulnak jegyzetelni. Tarantino az egyetlen, aki blöffből nem szégyelli el magát, de őt ezért szeretjük.


Tekintse meg képeinket!
Aki volt annyira rafkós, hogy ilyenolyan forrásból megszerezte Stephen Chow előző remekművét, a Shaolin Soccert, annak nem kell tovább magyarázni, miről van szó - ugyanaz, csak nagyobb, jobb és durvább -, a többiek olvassanak tovább.

Egyszemélyes hadsereg

Ha egy ember saját maga rendezi saját forgatókönyvét, úgy, hogy közben ő a főszereplő, abból ritkán szokott jó kisülni. Stephen Chow esetében a totális kontroll egyáltalán nem érezhető, azon kívül, hogy folyamatos rotációban fuldokló röhögésbe fordul a tarkóbizsergető effektorgia. A mindössze 20 millió dollárból gyártott film kompjútergrafikailag vetekszik mind a kortárs kínai, mind a hollywoodi wuxia-parádékkal, azzal a különbséggel, hogy ennek humora is van.

Chow annyira lazán nyomja, hogy miközben a néző a feszes akciókon ámul, folyamatosan osztja és játékosan szívatja a kortársakat is. Úgy tud börleszkesen kőbuta lenni, hogy közben megejtően intelligens, teleszórva kultúrtörténeti utalásokkal. Szerencsére ezt nem kéri számon a nézőn, enélkül ugyanúgy élvezhető, de aki akar, azért flesselhet a Kubrick-, Mátrix-, Hős-, Chaplin-, satöbbi-utalásokra.

Tudják, gyerekeknek


Klikk a képre!
Előző filmjéhez képest Chow az erőszakfaktort is feljebb tolta, de általában minden keméyebb jelenetből sérülésmentesen kerül ki a néző. Mindehhez olyan arcokat toborzott, akikért egy hallucinogén szombateste fejenként fizetnénk egy nagyobb összeget, csak hogy néhány percig legyenek szívesek hullámozni.

A koreográfiáért az a Yeun Wo Ping felel, aki korábban a Hős és a Mátrix-trilógia stábját erősítette, így különösen könnyű volt elegánsan szétszedni a komolykodó akciójeleneteket.