Hányás, dugás és élveboncolás jellemezné a huszadik századot? Pálfi Hukkle György új filmje a Filmszemle legjobbja, de nem biztos, hogy a közönség szeretni fogja, véli a kritikus. Csak erős gyomrúaknak!
Elnagyolt, de közönségkedvenc sportfilmet és egy botcsinálta író könyvének fél-adaptációját láttuk, miközben bombariadó miatt kiürült a Mammut.
Láttunk profinak szánt amatőr home-videót, avantgarde stílusban felvett fürdőző lányokat és egy spirituális filmet. Kritikusunk közben ellazult.
A nyolcvanas évekbe visszacsúszó XXI. századi magyar rögvalóság, a légfrissítő íze és a csontig hatoló budiszag Kocsis Ágnes első nagyjátékfilmjében.
Botrány lett belőle, hogy a szemlén nem került versenybe a tiszazugi arzénes gyilkosságokról szóló A komp nem üzemel című film, ami a legnagyobb európai dokumentumfilm-fesztiválon az egyik fődíjat kapta. A film támogatói idegengyűlöletet, a zsűri szakmai aggályokat emleget. De mi az igazság?
Gregor Bernadett a műfaj szigorú szabályai szerint leszop egy mellékszereplőt, Kolovratnik Krisztián időlabirintusba ragad, Márai Sándor pedig bealtaltatja a nézőket. Változatos kínálattal nyitott a Filmszemle, bámuljon velünk!
Az ügynökügy maga alá temeti Szabó István új fimjét, mi azonban kiástuk a romok alól. Miről szól a Rokonok, ha nem arról? Kritika.
Rovataink a Facebookon