Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Kritika cikkek
A Kebab kapcsolat egy üdítő, nyári bolondság, pont olyan mint főcímdala, a hetvenes évek überslágere, az Everybody Loves Kung fu fighting, amelyet kedvcsinálónak innen tölthet le.
Török Rómeó, német Júlia
Ibo (Denis Moschitto) egy Bruce Lee- és kung-fumániás török származású, hamburgi fiú, aki nagybátyja megbízására egy végtelenül bájos, de igazi bullshit reklámfilmet forgat a család kebabétterméről. A reklámban Mátrixos lassítással kardok és inak feszülnek egymásnak, a haverok az utolsó dönerért lerúgják egymás fejét, végül az erősebb elnyeri a hatalmas szendvicset és még a szexi pultos lány is rákacsint. A reklámfilm hatalmas siker lesz a mozikban, a King of Kebab beindul, az utca túloldalán lévő görög taverna pedig kis híján csődbe megy.
Titzi (Nora Tschirner), a szexi pultos lány alakításán kívül leginkább Shakespeare Rómeó és Júliájának főszerepében tehetséges, de főiskolai felvételijét veszélyezteti, hogy gyereket vár a török fiútól. Titzinek esze ágában sincs elvetetni a gyereket, Ibonak viszont kezdetben esze ágában sincs felnevelni. Már kicsi gyerekkorától arra tanította első generációs bevándorló török apukája, hogy lehet német lány mellett ülni a díványon, ágyba bújni vele, mellette kelni, de egy dolgot nem lehet egy német lánnyal, gyereket csinálni neki.
A paródia paródiája
Anno Saul, ez a puttókinézetű, fiatal német rendező megcsinálta a lehetetlent. Filmje inverze az összes komoly bevándorlós filmnek, a Fallal szembentől a Kelet az keleten át Még egy csókig. A Kebab kapcsolat érint minden klasszikus bevándorlós problémát, de olyan szépen lavíroz közöttük, mellettük, felettük, hogy még véletlenül sem problémának, hanem egyszerűen csak az élet - akár komikusnak is vehető - velejárójának tűnnek.
Saul filmje több szinten is paródia. Történetében az intolerancia és a kelet-nyugati konfliktus paródiája, stílusában pedig filmtörténeti görbe tükör Eizenstein Patyomkin páncélosának, a Wachowsky fivérek Mátrixának, Robert Rodriguez Alkonyattól pirkadatigjának és az összes Z-kategóriás kung-fu filmnek. A film ettől mégsem esik szét, az első képtől az utolsóig koherens egész, még akkor is, ha néha dramaturgiájában a szétszivott éjszakák menetrendjéhez is hasonlít. De ez sem baj, sőt, a komédia része.
A Kebab kapcsolat a németországi kortárs török popkultúra esszenciája, mely eredetiségével, szerethető szereplőivel és felejthetetlen humorával az Edukators és a Good bye, Lenin! mellé sorakozott fel, bizonyítva, hogy a német film újjászületett.
Rovataink a Facebookon