További Kritika cikkek
Lusta rendező
Az első tíz perc után tudjuk, mi lesz Pai sorsa, de ez nem is baj. A probléma talán az, hogy ezt Niki Caro is tudja, és nem is akar úgy tenni, mintha a történet haladhatna bármilyen más irányba is. Húz egy egyenes vonalat a film elejétől a fináléig és tessék, lépkedjünk végig rajta szép egyenletesen.
Caro szájbarágósan lecsupaszítja a filmet egy központi konfliktusra, mintha a szereplők életében semmi nem történhetne, ami nincs összefüggésben a törzsfőnök-választással. Minden más abszurd, halvány fényben lebeg Pai és Koro körül, Whangara falu lakói nem hús-vér emberek, csak statiszták.
Nem értem
Tekintse meg képeinket! |
Caro filmje nem mond sokat a mai maorik világáról. A bálnalovas inkább skanzenre hasonlít, ahol tollakba öltözött szép, de azért furcsa emberek elmondják a régi legendát a Bálnáról. Vagy éppen ezt az újat, Pairól, a kislányról, aki legyőzte a szűklátókörű, konok törzsfőnököt, a nagyapját.
Castle-Hughes
A film mese, lassan hömpölyög, nézzük a méltóságteljes hullámokat, az új-zélandi tengerpartot és sóhajtunk, milyen szép, szép mese. Nézzük Keisha Castle-Hughes-t, aki egy kosárnyi díjat összenyert ennek a filmnek Sundance-től Rotterdamon át San Sebastiánig és nem lehet mit tenni, a játéka olyan természetes, annyira átütő, hogy a végén a moziban megállíthatatlanul beindul a zsebkendő-trombitálás.
Jogos a sok díj, az Oscar-nevezés; ez az akkor tizenkét éves lány komolyan vette a feladatot és megcsinálta a szerepet. Zavarbaejtő odaadással, az őszintesége szíven üt. Ha Niki Caro bátrabb és ugyanilyen komolysággal fejest ugrik a maori-témába, nemcsak Castle-Hughes maradna meg a nézők emlékezetében, hanem a film is, amiben játszott.
Rovataink a Facebookon